BEVEZETŐ

pánikra nincs ok :) | szigetek | korszakok és találmányok | népek | regisztráció | azonosítás | frissítés | interface és menük

Pánikra nincs ok ! :-)

Senki ne ijedjen meg ennek a leírásnak a hosszától. Ha kicsit beleolvasol, rájössz, hogy a játéknak nagyon sok funkciója van, de ezek fokozatosan kínálják fel magukat. Így egyrészt kezdő játékosok számára könnyebben átlátható, másrészt akár két évnyi játék után is fedezhetsz fel újdonságokat, még mindig ugyanazzal az országgal játszva.

Éppen ezért a játék 10 korszakra van osztva. Az első korszak nagyon egyszerű, a tizedik már valóban eléggé összetett. Korszakonként van egy minimum idő, amit le kell játszani, első korszakban ez csak 20 nap, hatodik korszakban viszont már 50, és mindig egyre több. Persze ha még többet akarsz eltölteni egy adott korban, egyáltalán nem kötelező továbblépni. Így az is megtalálja a neki való korszakot, aki az egyszerűbb játékokat kedveli, aki viszont szereti a kihívásokat az sem fog unatkozni.

A játék néhány jellemzője:

  • 10 különböző korszak
  • 10 különböző nép
  • 54 katonai egység
  • 5-5 mágikus és alvilági kaszt
  • megközelítőleg 400 találmány
  • közel 60 különböző bónusz
  • 14 katonai akció
  • több mint 100 mágikus és alvilági akció
  • szigetek és hajózás

Ezek természetesen az említett 10 korszak alatt fedik fel magukat - pl. 1. korszakban csak 1-1 mágikus és alvilági kaszt van, és minden korszakban belép egy-egy új kaszt, a hozzájuk tartozó akcióval (amelyet bizonyos esetekben először ki kell kutatni).

Nagyon sokat adtunk arra, hogy a játék felhasználóbarát legyen. Úgy építettük fel a menüket, hogy minden fontos funkció és információ csoportokba gyűjtve, és gyorsan elérhető legyen. Így nem foglal el sok helyet a böngésző ablakából, viszont nem kell hosszú percekig vesződni, míg megtalálod például a demográfiát vagy a jegyzeteidet. A játékon belül a legtöbb dolog előre beállítható - nem kell állandóan jelen lenned, ha eredményt akarsz elérni, mondhatni akkor lépsz be, amikor épp játszani akarsz egy jót, vagy akár fórumozni. Fontos feladatnak tekintettük továbbá, hogy a játékban ne legyenek behozhatatlanok azok, akik hamarabb kezdték el, és ne váljon senki se üthetetlenné. Ezt számos dolog segíti elő, leginkább a dekadencia, a kedvencbónusz és a találmánykoppintás fogalma, valamint a korszakonként egyre több alvilági és mágikus kaszt.

Nem szükséges az egész útmutatót rögtön végigolvasni, sőt ez egyszerre nagyon sok, ezért nem is ajánljuk. Elég kezdetnek ezt a fejezetet és a következőt: hogyan kezdjek? részeket elolvasni. Inkább játék közben, amikor egy-egy funkcióról többet szeretnél megtudni, használd útmutatóként. (A teljes útmutatót igazából azoknak ajánljuk akik minden kis részletet, apróságot meg szeretnének tudni a játékkal kapcsolatban. :-) )

Oldal tetejére
Szigetek

Lemuria világa a történelmünk előtti idők világa. Olyan világrészeket találunk itt, amikről azt hittük, csak legendákban léteznek: Atlantisz, Utópia, Bábel, Éden, Hádesz, Sangri La, Tamana, Eldorádó, Avalon, Gondwana, Mu, Lyonesse, Elsinore, Ararát, Szolária... Ezek a "szigetek" egymással kapcsolatban állnak és egyiken lehet majd saját országod is! Jelenleg ezen szigetek közül az első 5 szerepel a játékban. A szigetek között szabadon alkalmazhatóak a mágikus akciók, az alvilági egységeknek viszont térkapukra, a katonaságnak pedig hajókra van szüksége másik szigeten lévő ország megtámadása esetén. A hadsereg esetében így a távolság is kicsit nagyobb, és ez a távolság folyamatosan, 48 körönként változik, 0 és 2.5 kör között, de ezért +20% zsákmány jár cserébe.

Figyelem! Korszakváltáskor mágikus vihar veszi kezdetét, amely eredményeképpen más szigetre kerülhetsz. Bizonyos időszakonként, véletlenszerűen 600-800 eltelt kör között mágikus vihar magától is keletkezhet, ez ugyanolyan következményekkel jár, mint korszakváltáskor. Tehát korszaklépés nélkül is minden 25-33 napban van 1-1 mágikus vihar. Hogy pontosan mikor az persze ezen belül véletlen. Így gyakrabban cserélődik mindenkinek a környezete, és ha valaki ritkán lép korszakot, akkor is átkerülhet más szigetre. Minden mágikus vihar esetében más szigetre fogsz kerülni. Tehát az nem fordulhat elő, hogy több mágikus vihar után is ugyanazon a szigeten maradsz.A mágikus vihar semmilyen kihatással nincs a mágikus akciókra.

Ha bővebben is érdekel Lemuria világa és népei eredete, olvasd el Lemuria őstörténetét
Oldal tetejére
Korszakok és találmányok

Lemuria története 10 korszakra van osztva. Minden új ország a kőkorban találja magát. Lakói csak a legegyszerűbb anyagokat, terményeket, tárgyakat, harci formákat ismerik. Innen indulva szinte korlátlan számú téren fejlesztheted az országodat: tudományok, mezőgazdaság, bányászat, gazdaság, ipar, építészet, hadügy, mágia, alvilág... Minden találmány korszakhoz van kötve, így a kőkorban csak a legelemibbek állnak rendelkezésedre, de később egyre fejlettebbek is.

Oldal tetejére
Népek

A népek alapvetően meghatározzák a stratégiát, amit alkalmazni tudsz a játék folyamán, ezért nagyon fontos a helyes választás. Döntsd el, hogy milyen tulajdonságok a leginkább fontosak számodra és az alapján válassz a népek közül. Minden népnek vannak előnyei és hátrányai is. Azoknak akik kevésbé szeretik a háborúkat, csatákat ajánljuk a Föníciai népet, ami kifejezetten a békés játékot támogatja. Természetesen aki ezt választja az maga is kevésbé fog tudni másokat megtámadni. Lásd a Bónuszok fejezetet is. Amennyiben később rájönnél, hogy mégsem tetszik a nép amit választottál, vagy stratégiát szeretnél változtatni, lehetőséged van népet változtatni. Ld. Népváltás c. rész.


  • Szkíta
    +30% Katonai támadóerő
    +10% Katonai védőerő
    +5 Harci kedv
    -30% Építkezés anyagszükséglete
    +20% Katonák sebessége
    -50% Éhezés hatása a hangulatra

    -10% Mágikus támadóerő
    -10% Mágikus védőerő
    -10% Alvilági támadóerő
    -10% Alvilági védőerő
    -10% Lakossági férőhely
    -10% Kutatás hatékonysága

  • Sumér
    +30% Mágikus támadóerő
    +30% Mágikus védőerő
    +50% Rúnatermelés
    +50% Hitponttermelés
    +50% Manaregenerálódás sebessége
    +10% Kutatás hatékonysága

    -10% Katonai támadóerő
    -10% Katonai védőerő
    -10% Alvilági támadóerő
    -10% Alvilági védőerő
    -10% Képzés hatékonysága
    -10% Adóbevétel

  • Germán
    +30% Alvilági támadóerő
    +30% Alvilági védőerő
    +50% Ármányregenerálódás sebessége
    -10% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja

    -10% Mágikus támadóerő
    -10% Mágikus védőerő
    -20% Manaregenerálódás sebessége
    -10% Kutatás hatékonysága

    felfedezésnél több erdő
  • Görög
    +10% Mágikus védőerő
    +10% Alvilági védőerő
    +10% Katonai, mágikus, alvilági férőhely
    +100% Felfedezés sebessége
    +30% Kutatás hatékonysága

    -10% Mezőgazdasági termelés
    -10% Mágikus támadóerő
    -10% Alvilági támadóerő
    -5 Harci kedv
    -5 Hangulat

    Felfedezéskor több szikla, kevesebb folyómeder
  • Héber
    +10% Lakossági férőhely
    +10% Katonai, mágikus, alvilági férőhely
    -50% Magadra ható varázslatok manaigénye
    +50% Hitponttermelés
    -20% Képzések költsége
    +5% Hangulat

    -50% Felfedezés sebessége
    -10% Mezőgazdasági termelés
    +10% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja
    -10% Kutatás hatékonysága
    +10% Katonák, varázslók, alvilág elhullása
    -20% Bányák termelése


  • Római
    +10% Katonai támadóerő
    +10% Katonai védőerő
    -20% Katonák, varázslók, alvilág ételfogyasztása
    +50% Pénzverők termelése
    +50% Építkezés hatékonysága
    +20% Lakossági férőhely

    -10% Mágikus támadóerő
    -10% Alvilági támadóerő
    +20% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja
    +20% Képzés költsége
    +50% Építkezés anyagszükséglete
    +50% Dekadencia-növekedés üteme

  • Kelta
    +10% Mágikus támadóerő
    +10% Mágikus védőerő
    +50% Manaregenerálódás sebessége
    +5 Harci kedv
    -50% Dekadencia-növekedés üteme

    -10% Alvilági támadóerő
    -10% Alvilági védőerő
    -30% Ármányregenerálódás sebessége
    +50% Alvilági akció hatása a hangulatra
    -10% Kutatás hatékonysága

    felfedezésnél 50%-kal több lelőhely
  • Egyiptomi
    +10% Alvilági támadóerő
    +10% Alvilági védőerő
    +50% Mezőgazdasági termelés
    +50% Ármányregenerálódás sebessége

    -20% Képzés hatékonysága
    -10% Adó
    +20% Képzések költsége
    +20% Építkezés költsége, anyagigénye
    felfedezésnél kevesebb erdő
  • Föníciai
    +20% Katonai védőerő
    +20% Mágikus védőerő
    +20% Alvilági védőerő
    +100% Raktárkapacitás
    +100% Karavánforgalom
    +2 Napi piacbelépő

    -20% Katonai támadóerő
    -20% Mágikus támadóerő
    -20% Alvilági támadóerő
    +50% Dekadencia-növekedés üteme
    -20% Manaregenerálódás sebessége
    -20% Ármányregenerálódás sebessége

    felfedezésnél több erdő, kevesebb szikla
  • Perzsa
    +50% Bányák termelése
    +50% Kovácsok termelése
    +20% Kutatás hatékonysága
    -20% Adó hatása a hangulatra

    -20% Ármányregenerálódás sebessége
    -20% Manaregenerálódás sebessége
    +30% Dekadencia-növekedés üteme
    -10% Építkezés hatékonysága

    felfedezésnél több szikla és fémlelőhely

Oldal tetejére
Regisztráció

Mielőtt részt vehetsz a játékban, regisztrálnod kell magadnak egy országot.

FIGYELEM !

Mindenki csak 1 országot regisztrálhat, és esetleges szövetségesek országának irányítása is tilos! Ennek betartását 99%-os biztonsággal ellenőrizzük, és a szabályokat megszegőket büntetni illetve törölni fogjuk a játékból, annak tisztasága érdekében. Aki nem szeretné, hogy meglepetés érje, az tartsa be ezt a szabályt. A büntetés mértéke nagyobb, mint a szerzett előny.

Ország neve

Ez alatt a név alatt tartjuk nyilván országod. Próbálj minél inkább a játékhoz, az ókori legendavilághoz illőt választani.Tartózkodj a vulgáris és obszcén kifejezésektől.

Az ország népe

A népek alapvetően meghatározzák a stratégiát, amit alkalmazni tudsz a játék folyamán, ezért nagyon fontos a helyes választás. Lásd a Népek fejezetet.

E-mail cím

Ide küldjük az azonosító kódodat, ami nélkül nem tudod befejezni országod regisztrációját. Ezért nagyon fontos, hogy a helyes címedet add meg! pl. akárki@akármi.hu (ha nem kaptad meg a kódodat rövid időn belül, kérlek írj egy levelet a support@lemuria.hu címre.)

Bejelentkező név Bejelentkező név, min. 6 karakter. Ékezetes és speciális karaktert ne használj!
Bejelentkező jelszó

Titkos jelszó, min. 6 karakter. Ékezetes és speciális karaktert ne használj! Senkinek ne add tovább. Amennyiben ezt mégis megteszed, nem vállalunk felelőséget az országodban tett károkért. Ha senkinek sem adtad tovább, mégis biztos vagy benne, hogy valaki más az országodba lépett, mindenképpen írj a support@lemuria.hu címre!

Oldal tetejére
Azonosítás

Sikeres regisztráció esetén azonnal beléphetsz országodba. Bejelentkező neved, jelszavad, az azonosító kóddal együtt elküldjük a megadott e-mail címre. Ezt a kódot 72 órán belül meg kell adnod a Beállítások menüben, különben ennyi idő után automatikusan törlődik az országod!

Oldal tetejére
Frissítés

Az idő Lemuriában körökre van bontva. Minden kör egy hónapnak felel meg Lemuriában, saját világunkban azonban egy órának. Az országokat és az eseményeket körönként frissíti a szerver. Annak érdekében, hogy elkerüljük a szerver óránkénti erős megterhelődését és lelassulását, 4 csoportra osztottuk az országokat, és egy-egy csoport országai 15 percenként frissülnek. Ezeknek a csoportoknak csak műszaki jelentőségük van, nincsenek semmilyen összefüggésben a játékban létező korszakokkal, szigetekkel és birodalmakkal. Hogy mikor frissülsz, megtudhatod országod sorszámából. Elosztod a sorszámod 4-gyel, és maradék*15 perckor frissülsz. Bővebben ld. Frissítés és körváltás c. rész.

Oldal tetejére
Interface és menük

A menü baloldalt a pergamentekercsen található.

Oldal tetejére