|
|
|
|
|
|
|
|
BEVEZETŐ
|
|
|
pánikra nincs ok :) | szigetek
| korszakok és találmányok | népek
| regisztráció | azonosítás
| frissítés | interface
és menük
|
Pánikra nincs ok ! :-)
|
Senki ne ijedjen meg ennek a leírásnak a hosszától. Ha kicsit beleolvasol, rájössz, hogy a játéknak nagyon sok funkciója van, de ezek fokozatosan kínálják fel magukat.
Így egyrészt kezdő játékosok számára könnyebben átlátható, másrészt
akár két évnyi játék után is fedezhetsz fel újdonságokat, még mindig
ugyanazzal az országgal játszva.
Éppen ezért a játék 10 korszakra van osztva. Az első korszak nagyon egyszerű,
a tizedik már valóban eléggé összetett. Korszakonként van egy minimum
idő, amit le kell játszani, első korszakban ez csak 20 nap, hatodik
korszakban viszont már 50, és mindig egyre több. Persze ha még többet
akarsz eltölteni egy adott korban, egyáltalán nem kötelező továbblépni.
Így az is megtalálja a neki való korszakot, aki az egyszerűbb játékokat
kedveli, aki viszont szereti a kihívásokat az sem fog unatkozni.
A játék néhány jellemzője:
- 10 különböző korszak
- 10 különböző nép
- 54 katonai egység
- 5-5 mágikus és alvilági kaszt
- megközelítőleg 400 találmány
- közel 60 különböző bónusz
- 14 katonai akció
- több mint 100 mágikus és alvilági akció
- szigetek és hajózás
Ezek természetesen az említett 10 korszak alatt fedik fel magukat - pl.
1. korszakban csak 1-1 mágikus és alvilági kaszt van, és minden
korszakban belép egy-egy új kaszt, a hozzájuk tartozó akcióval (amelyet
bizonyos esetekben először ki kell kutatni).
Nagyon sokat adtunk arra, hogy a játék felhasználóbarát legyen. Úgy
építettük fel a menüket, hogy minden fontos funkció és információ
csoportokba gyűjtve, és gyorsan elérhető legyen. Így nem foglal el sok
helyet a böngésző ablakából, viszont nem kell hosszú percekig vesződni,
míg megtalálod például a demográfiát vagy a jegyzeteidet. A játékon
belül a legtöbb dolog előre beállítható - nem kell állandóan jelen
lenned, ha eredményt akarsz elérni, mondhatni akkor lépsz be, amikor
épp játszani akarsz egy jót, vagy akár fórumozni. Fontos feladatnak
tekintettük továbbá, hogy a játékban ne legyenek behozhatatlanok azok,
akik hamarabb kezdték el, és ne váljon senki se üthetetlenné. Ezt
számos dolog segíti elő, leginkább a dekadencia, a kedvencbónusz és a
találmánykoppintás fogalma, valamint a korszakonként egyre több
alvilági és mágikus kaszt.
Nem szükséges az egész útmutatót rögtön végigolvasni,
sőt ez egyszerre nagyon sok, ezért nem is ajánljuk. Elég kezdetnek ezt
a fejezetet és a következőt: hogyan kezdjek?
részeket elolvasni. Inkább játék közben, amikor egy-egy funkcióról többet szeretnél megtudni,
használd útmutatóként. (A teljes útmutatót igazából azoknak ajánljuk akik
minden kis részletet, apróságot meg szeretnének tudni a játékkal kapcsolatban.
:-) )
|
Oldal tetejére
|
Szigetek |
Lemuria
világa a történelmünk előtti idők világa. Olyan világrészeket találunk
itt, amikről azt hittük, csak legendákban léteznek: Atlantisz, Utópia,
Bábel, Éden, Hádesz, Sangri La, Tamana, Eldorádó, Avalon, Gondwana, Mu,
Lyonesse, Elsinore, Ararát, Szolária... Ezek a "szigetek" egymással
kapcsolatban állnak és egyiken lehet majd saját országod is! Jelenleg
ezen szigetek közül az első 5 szerepel a játékban. A szigetek között
szabadon alkalmazhatóak a mágikus akciók, az alvilági egységeknek
viszont térkapukra, a katonaságnak pedig hajókra van szüksége másik
szigeten lévő ország megtámadása esetén. A hadsereg esetében így a
távolság is kicsit nagyobb, és ez a távolság folyamatosan, 48 körönként
változik, 0 és 2.5 kör között, de ezért +20% zsákmány jár cserébe.
Figyelem!
Korszakváltáskor mágikus vihar veszi kezdetét, amely eredményeképpen
más szigetre kerülhetsz. Bizonyos időszakonként, véletlenszerűen
600-800 eltelt kör között mágikus vihar magától is keletkezhet, ez
ugyanolyan következményekkel jár, mint korszakváltáskor. Tehát
korszaklépés nélkül is minden 25-33 napban van 1-1 mágikus vihar. Hogy
pontosan mikor az persze ezen belül véletlen. Így gyakrabban cserélődik
mindenkinek a környezete, és ha valaki ritkán lép korszakot, akkor
is átkerülhet más szigetre. Minden mágikus vihar esetében más szigetre
fogsz kerülni. Tehát az nem fordulhat elő, hogy több mágikus vihar után
is ugyanazon a szigeten maradsz.A mágikus vihar semmilyen kihatással
nincs a mágikus akciókra.
Ha bővebben is érdekel Lemuria világa és népei eredete, olvasd el
Lemuria
őstörténetét |
Oldal tetejére
|
Korszakok és találmányok |
Lemuria története 10 korszakra
van osztva. Minden új ország a kőkorban találja magát. Lakói csak a
legegyszerűbb anyagokat, terményeket, tárgyakat, harci formákat
ismerik. Innen indulva szinte korlátlan számú téren fejlesztheted az
országodat: tudományok, mezőgazdaság, bányászat, gazdaság, ipar,
építészet, hadügy, mágia, alvilág... Minden találmány korszakhoz van kötve, így a kőkorban csak a legelemibbek állnak rendelkezésedre,
de később egyre fejlettebbek is.
|
Oldal tetejére |
Népek |
A
népek alapvetően meghatározzák a stratégiát, amit alkalmazni tudsz a játék
folyamán, ezért nagyon fontos a helyes választás. Döntsd el, hogy milyen
tulajdonságok a leginkább fontosak számodra és az alapján válassz a népek
közül. Minden népnek vannak előnyei és hátrányai is. Azoknak akik kevésbé
szeretik a háborúkat, csatákat ajánljuk a Föníciai népet, ami kifejezetten
a békés játékot támogatja. Természetesen aki ezt választja az maga is
kevésbé fog tudni másokat megtámadni. Lásd a Bónuszok
fejezetet is. Amennyiben később rájönnél, hogy mégsem tetszik a nép
amit választottál, vagy stratégiát szeretnél változtatni, lehetőséged
van népet változtatni. Ld. Népváltás c. rész.
- Szkíta
+30% Katonai támadóerő
+10% Katonai védőerő
+5 Harci kedv
-30% Építkezés anyagszükséglete
+20% Katonák sebessége
-50% Éhezés hatása a hangulatra
-10% Mágikus támadóerő
-10% Mágikus védőerő
-10% Alvilági támadóerő
-10% Alvilági védőerő
-10% Lakossági férőhely
-10% Kutatás hatékonysága
- Sumér
+30% Mágikus támadóerő
+30% Mágikus védőerő
+50% Rúnatermelés
+50% Hitponttermelés
+50% Manaregenerálódás sebessége
+10% Kutatás hatékonysága
-10% Katonai támadóerő
-10% Katonai védőerő
-10% Alvilági támadóerő
-10% Alvilági védőerő
-10% Képzés hatékonysága
-10% Adóbevétel
- Germán
+30% Alvilági támadóerő
+30% Alvilági védőerő
+50% Ármányregenerálódás sebessége
-10% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja
-10% Mágikus támadóerő
-10% Mágikus védőerő
-20% Manaregenerálódás sebessége
-10% Kutatás hatékonysága
felfedezésnél több erdő
- Görög
+10% Mágikus védőerő
+10% Alvilági védőerő
+10% Katonai, mágikus, alvilági férőhely
+100% Felfedezés sebessége
+30% Kutatás hatékonysága
-10% Mezőgazdasági termelés
-10% Mágikus támadóerő
-10% Alvilági támadóerő
-5 Harci kedv
-5 Hangulat
Felfedezéskor több szikla, kevesebb folyómeder
- Héber
+10% Lakossági férőhely
+10% Katonai, mágikus, alvilági férőhely
-50% Magadra ható varázslatok manaigénye
+50% Hitponttermelés
-20% Képzések költsége
+5% Hangulat
-50% Felfedezés sebessége
-10% Mezőgazdasági termelés
+10% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja
-10% Kutatás hatékonysága
+10% Katonák, varázslók, alvilág elhullása
-20% Bányák termelése
|
- Római
+10% Katonai támadóerő
+10% Katonai védőerő
-20% Katonák, varázslók, alvilág ételfogyasztása
+50% Pénzverők termelése
+50% Építkezés hatékonysága
+20% Lakossági férőhely
-10% Mágikus támadóerő
-10% Alvilági támadóerő
+20% Katonák, varázslók, alvilág zsoldja
+20% Képzés költsége
+50% Építkezés anyagszükséglete
+50% Dekadencia-növekedés üteme
- Kelta
+10% Mágikus támadóerő
+10% Mágikus védőerő
+50% Manaregenerálódás sebessége
+5 Harci kedv
-50% Dekadencia-növekedés üteme
-10% Alvilági támadóerő
-10% Alvilági védőerő
-30% Ármányregenerálódás sebessége
+50% Alvilági akció hatása a hangulatra
-10% Kutatás hatékonysága
felfedezésnél 50%-kal több lelőhely
- Egyiptomi
+10% Alvilági támadóerő
+10% Alvilági védőerő
+50% Mezőgazdasági termelés
+50% Ármányregenerálódás sebessége
-20% Képzés hatékonysága
-10% Adó
+20% Képzések költsége
+20% Építkezés költsége, anyagigénye
felfedezésnél kevesebb erdő
- Föníciai
+20% Katonai védőerő
+20% Mágikus védőerő
+20% Alvilági védőerő
+100% Raktárkapacitás
+100% Karavánforgalom
+2 Napi piacbelépő
-20% Katonai támadóerő
-20% Mágikus támadóerő
-20% Alvilági támadóerő
+50% Dekadencia-növekedés üteme
-20% Manaregenerálódás sebessége
-20% Ármányregenerálódás sebessége
felfedezésnél több erdő, kevesebb szikla
- Perzsa
+50% Bányák termelése
+50% Kovácsok termelése
+20% Kutatás hatékonysága
-20% Adó hatása a hangulatra
-20% Ármányregenerálódás sebessége
-20% Manaregenerálódás sebessége
+30% Dekadencia-növekedés üteme
-10% Építkezés hatékonysága
felfedezésnél több szikla és fémlelőhely
|
|
Oldal tetejére
|
Regisztráció |
Mielőtt részt vehetsz a játékban, regisztrálnod kell
magadnak egy országot.
FIGYELEM !
Mindenki csak 1 országot regisztrálhat, és esetleges szövetségesek országának
irányítása is tilos! Ennek betartását 99%-os biztonsággal ellenőrizzük,
és a szabályokat megszegőket büntetni illetve törölni fogjuk a játékból,
annak tisztasága érdekében. Aki nem szeretné, hogy meglepetés érje, az
tartsa be ezt a szabályt.
A büntetés mértéke nagyobb, mint a szerzett előny.
Ország neve |
Ez alatt a név alatt tartjuk nyilván országod. Próbálj minél
inkább a játékhoz, az ókori legendavilághoz illőt választani.Tartózkodj
a vulgáris és obszcén kifejezésektől.
|
Az ország népe |
A népek alapvetően meghatározzák a stratégiát, amit alkalmazni
tudsz a játék folyamán, ezért nagyon fontos a helyes választás.
Lásd a Népek fejezetet.
|
E-mail cím |
Ide küldjük az azonosító kódodat, ami nélkül nem tudod befejezni
országod regisztrációját. Ezért nagyon fontos, hogy a helyes
címedet add meg! pl. akárki@akármi.hu (ha nem kaptad meg a kódodat
rövid időn belül, kérlek írj egy levelet a support@lemuria.hu
címre.)
|
Bejelentkező név |
Bejelentkező név, min. 6 karakter. Ékezetes és speciális karaktert
ne használj!
|
Bejelentkező jelszó |
Titkos
jelszó, min. 6 karakter. Ékezetes és speciális karaktert ne használj!
Senkinek ne add tovább. Amennyiben ezt mégis megteszed, nem vállalunk
felelőséget az országodban tett károkért.
Ha senkinek sem adtad tovább, mégis biztos vagy benne, hogy valaki más
az országodba lépett, mindenképpen írj a support@lemuria.hu címre! |
|
Oldal tetejére
|
Azonosítás |
Sikeres regisztráció esetén azonnal beléphetsz országodba.
Bejelentkező neved, jelszavad, az azonosító kóddal együtt elküldjük a
megadott e-mail címre. Ezt a kódot 72 órán belül meg kell adnod
a Beállítások menüben, különben ennyi
idő után automatikusan törlődik az országod!
|
Oldal tetejére |
Frissítés |
Az
idő Lemuriában körökre van bontva. Minden kör egy hónapnak felel meg
Lemuriában, saját világunkban azonban egy órának. Az országokat és az
eseményeket körönként frissíti a szerver. Annak érdekében, hogy
elkerüljük a szerver óránkénti erős megterhelődését és lelassulását, 4
csoportra osztottuk az országokat, és egy-egy csoport országai 15
percenként frissülnek. Ezeknek a csoportoknak csak műszaki jelentőségük
van, nincsenek semmilyen összefüggésben a játékban létező korszakokkal,
szigetekkel és birodalmakkal. Hogy mikor frissülsz, megtudhatod
országod sorszámából. Elosztod a sorszámod 4-gyel, és maradék*15
perckor frissülsz. Bővebben ld. Frissítés és körváltás c. rész. |
Oldal tetejére |
Interface és menük |
A menü baloldalt a pergamentekercsen található. |
Oldal tetejére |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|