|
|
|
|
|
|
|
|
HOGYAN KEZDJEK?
|
|
|
Amikor új országot indítasz, 48 körig védelem alatt állsz. Ez azt jelenti,
hogy nem vagy támadható, de nem támadhatsz te sem más országot. Ezt a
védelmet azért kapod, hogy nyugodtan tudjon fejlődni országod, ne essen
áldozatul tapasztaltabb országoknak.
|
Építkezés |
Országod
kezdetben 100 hektárból áll, ami már részben be van építve. A maradék
területet tetszés szerint beépítheted úgy, hogy beírod minden épületnél:
hányat kérsz belőle, majd az utána következő négyzetet beikszeled. Ha
ezzel kész vagy, kattitnts a "végrehajt" gombra.
Ezzel csak a parancsot adod ki, az építkezés nem azonnal történik!
Az építési telepeidben dolgozók hajtják végre az építkezéseket, minél
több építési teleped van, annál több épületet építhetsz egy körben. Az
építkezéshez továbbá szükség van üres, beépíthető területre, pénzre és
építőanyagra. Természetesen a beállított épületek nem fognak megépülni
addig, amíg valamiből hiány van. Részletes leírást olvashatsz az Építkezés fejezetben.
|
Képzés |
Országodban
egy kicsiny sereg lakozik, és néhány sámán, tolvaj. Ezek annyira kevesen
vannak, hogy valószínűleg nem lesznek képesek megvédeni országodat, ha
(a védelem lejárta után) támadás éri.
A képzés a képzőközpontokban zajlik. Minél több ilyen épületed van, annál
többet tudsz képezni. Persze amennyiben anyagilag bírod, és ami fontosabb,
amennyiben van kit !
Ha emberhiány van, országodban leáll a képzés.
Ezt a főoldalon láthatod, ha a munkanélkülieknél százalékot mutat, akkor megy a képzés, ha egy negatív számot mutat, emberhiányod
van és leáll a képzés. Részletesebb információt kapsz a foglalkoztatás fejezetben.
|
Kutatás |
Ha el szeretnél indulni a tudományos fejlődés útján, előbb építs magadnak
1-2 könyvtárat, mert csak ezek nyugodt körülményei között tudnak bölcseid
új találmányokat felfedezni.
Az építkezéshez vagy képzéshez hasonlóan itt is megadhatod: mit milyen
fontossággal kutassanak a bölcseid. Minden találmány újabb találmányokat
tesz lehetővé, adhat valamiféle bónuszt, vagy esetleg egy új épületet
vagy/és akciót tesz lehetővé. Lásd a Kutatás fejezetet is.
|
Felfedezés |
Míg védelem alatt állsz, nem tudsz háborús úton terjeszkedni, békésen
viszont igen! Ha elküldesz néhány katonát, és biztosítasz nekik az útra
élelmet és egy kis zsebpénzt, 24 kör után találnak új földekre, amelyeket
onnantól magadénak tudhatsz. Az elküldött katonáid ott végleg letelepednek,
a hadseregedbe ezért nem térnek vissza. Lásd a Felfedezés fejezetet is.
|
Hogyan néz ki egy optimális ország a játék elején |
Hogyan kell kinéznie egy országnak a játék elején? Mennyi katonára,
sámánra, tolvajra van szükség? Mi az épületek helyes aránya ? Ebben próbálunk
segíteni a játékkal most ismerkedőknek. (Természetesen a lent leírtakra
a választott nép is hatással van, de kiindulási alapnak valamint arra,
hogy az alapvető arányokkal tisztába kerüljön az ember tökéletesen megfelelő.)
A játék elején egy jól működő ország nagyjából a következő épületekkel
rendelkezik 100 hektár esetén:
- 2 Agyagbánya
- 2 Fatelep
- 2 Kőbánya
- 44 Ház
- 4 Barakk
- 3 Szentély
- 3 Tolvajlak
- 5 Építési telep
- 5 Képzőközpont
- 3 Könyvtár
- 23 Tanya
- 2 Kovács
- 2 Raktár
Ezek közül a sorrendet tekintve először az építési telepeket utána a
bányákat celszerű felépíteni. Így gyorsan fog haladni az építkezés és
anyaghiány sem lesz. A házakat és a tanyákat olyan ütemben kell építeni,
hogy legyen elég munkás az épületek üzemeltetéséhez, és ne éhezzen a lakosság.
Közben el lehet kezdeni a képzőközpontok és a könyvtárak építését is,
ami felgyorsítja a katonai, mágikus, alvilági egységek toborzását illetve
lehetővé teszi a kutatásokat.
A fenti épületek esetén az országban 200 katona és 150-150 sámán és tolvaj
fog elférni ami egy ilyen alap országnál jónak mondható.
Új területeket felfedezni vagy mástol elfoglalni nem célszerű amíg a
jelenlegi területeket nem hasznosítottuk! Ennek magyarázata, hogy a földterület
növeli az ország pontszámát és így erősebb mezőnybe fogsz kerülni.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|