|
|
|
|
|
|
|
|
3. KORSZAK
|
|
|
A korszakváltás feltételei: 24500 pontszám, 600 kör játékidő a 2. korban, Ónbányászat találmány |
A korai bronzkorban az alábbi anyagok, épületek, egységek, akciók
jelennek meg. Valamint minden előzőkorszakban megismert anyag, épület,
stb továbbra is használható. |
TERMELÉS |
Anyagok |
Anyag |
Magyarázat |
Hol termel |
Szükséges találmány |
Kell hozzá |
Bor |
Termény
|
Tanya |
Bortermelés |
|
Bronzfegyver |
Fegyver |
Kovács |
Bronzöntés |
Réz, ón, fa |
Bronzpajzs |
Fegyver |
Kovács |
Bronzöntés |
Réz, ón, fa |
Pénzverés |
Tipus |
Szükséges találmány |
Felhasználás/kör |
Termelés/kör |
Bronzpénz |
Bronzmüvelés |
1 fa, 2 Réz, 2 Ón |
1000 Dénár |
Ezüstpénz
|
Ezüstmüvelés |
2 fa, 4 Ezüst |
1500 Dénár
|
|
Oldal tetejére
|
ÉPÜLETEK |
Épület |
Szükséges
találmány |
Szülő |
Magyarázat/ Bónusz |
Építőpont szükséglet |
Építés költsége |
Építőanyag szükséglet |
Kaszárnya |
Kaszárnya |
Barakk |
60 katonának szállás |
250 |
5000 |
250 Kő |
Őrposzt |
Őrposzt |
Üres |
Az ellenséges alvilági egységek 2-3%-át átállítja
hozzánk, erre az esély 5%/1% őrposzt, max. 25%esély. |
250 |
5000 |
100 Agyag
50 Fa
100 Kő |
Bank |
Bank |
Üres |
Pénztároló épület (1.000.000 dénár/bank)
(minden országban alapban 10.000 dénár tárolódik/hektár)
|
250 |
5000 |
50 Agyag
50 Fa
150 Kő |
|
Oldal tetejére
|
EGYSÉGEK |
|
Katonai egységek |
Egység (Típus) |
Harci érték
|
Sebes-
ség
|
KP-igény
|
Képzés-
ár
|
Anyag-
szükséglet
|
Zsold
|
Tőrös |
7
|
7 |
17 |
850 |
2 rézfegyver
1 rézpajzs
|
0,5 dénár
0,3 gabona
|
Hajítódárdás |
7 |
6 |
14 |
700 |
1 rézfegyver
1 rézpajzs
|
0,5 dénár
0,3 gabona
|
Támadó |
7 |
9 |
20 |
1000 |
3 rézfegyver
1 rézpajzs
|
0,5 dénár
0,3 gabona
|
Elit
Hajítódardás |
10 |
5 |
40 |
1400 |
1 bronzfegyver
2 bronzpajzs
|
1 dénár
0,02 ezüst
0,4 gabona
|
Elit
Támadó |
10 |
8 |
50 |
2000 |
4 bronzfegyver
1 bronzpajzs
|
1 dénár
0,02 ezüst
0,4 gabona
|
Kőhajító |
35 |
3 |
150 |
7500 |
5 tőrös
50 fa
50 kő
|
4 dénár
1,5 gabona
1,5 olaj
0,1 ón
|
|
Mágikus egységek |
Egység (kaszt) |
KP-igény |
Képzésár |
Zsold |
- |
- |
- |
- |
|
Alvilági egységek |
Egység (kaszt) |
KP-igény |
Képzésár |
Zsold |
Kém |
20 |
1000 |
0,5 Dénár
0,2 Gabona
0,1 Bor
|
|
Oldal tetejére |
AKCIÓK |
Katonai akciók |
Akció neve |
Szükséges találmány |
Magyarázat |
Hadjárat |
Hadjárat
|
Olyan,
mint a területszerzés, de a seregek nem hagyják abba az első csata
után, hanem nekifutnak még egyszer, és újra támadnak. Hátránya a
dolognak, hogy bukás esetén is kétszer támad a sereg. De elképzelhető
az is hogy első alkalommal buknak a seregek, másodszorra pedig
sikeresek. Az első körben 4%-ot lehet szerezni, a másodikban 3%-ot,
együtt tehát 7%-ot. Ha az utolsó kör sikeres volt letelepednek a
katonák, és nem kell hazagyalogolniuk. A lerombolt épületek aránya 1.
körben 30-60%, 2. körben 45-70%. A levédett bányák megszerzésére itt
sincs lehetőség. A támadó katonai halálozása csaták során fixen 1 és
2%-kal magasabb a normálisnál. Üresen hagyott ország hadjárattal
való támadása esetén is lesz vesztesége a támadónak, mivel ennél az
akciónál a Lakosság is védekezik a támadóval szemben. Ezért minden
esetben kell minimális veszteségekkel számolnia a támadónak. |
Gyarmatosítás |
Gyarmatadó |
Siker
esetén az ellenfeled országába költözik a hadsereged 6%-a és emelkedik
a harci kedved 2-t (az első gyarmat után, több gyarmat esetén nem jár a
plusz harci kedv). Egyszerre 4 sereged lehet távol, tehát 4 gyarmatod
lehet maximum. A gyarmatosítás addig tart amíg a gyarmatosítót valaki
sikeresen meg nem támadja , vagy a gyarmat le nem csökkenti a megszálló
sereg morálját alvilági és/vagy mágikus akcióval. Ha a gyarmatosítót
sikeres ütés éri, minden megszálló serege hazaindul. Természetesen
előbb is hazatérhetnek a seregei, de ez 48 körnél korábban +5 dekával
jár! A gyarmatosítás hatására a mezőgazdasági termékek kivételével minden termelés 20%-át megkapod.
Szintén megkapod a termelt hitpont és tudáspont 20%-át is viszont
a 20% az itt is alapérték a pontkülönbségtol függ a mértéke.
Az indulás előtt 2 körig készülnek a seregek az útra, ekkor az ország
határában tartózkodnak, nem is védekeznek, viszont ha megtámadnak
megszakítják a felkészülést és azonnal hazatérnek. Készülődés: már
elindított seregek, amelyek nem védekeznek, a főoldalon nem láthatóak,
és a távolbalátás varázslat használatakor látszanak.
Lásd még: Gyarmatosítás |
|
Mágikus akciók |
Név |
Találmány |
Rúna-
szüks. |
Hitpont-
szüks. |
Mana-
szüks. |
F |
T |
N |
Magyarázat |
Papok |
|
|
|
|
|
|
|
|
Regenerálódás |
Regenerálódás |
5 |
3 |
1 |
A |
M |
2 |
A mana és az ármány 50%-kal gyorsabban regenerálódik |
Térkapu nyítása
|
Dimenziókapuk |
1 |
2 |
1 |
T |
A |
2 |
Más szigeten fekvő országra nyit térkaput
Mindkét fél alvilági egységei közlekedhetnek rajta. Könnyített varázslat. |
Térkapu bezárása
|
Dimenziókapuk |
10 |
20 |
20 |
P |
M |
1 |
Az összes általad nyitott térkaput bezárja. |
|
Alvilági akciók |
Név |
Találmány |
Ármány- szüks. |
Magyarázat |
Kémek |
|
|
|
Seregfelmérés |
Kémlelés |
30 |
A célpont otthon lévő katonai egységeinek
pontos összetételét méri fel és mutatja 1-3 körig.
(Túltöltött egységeket is mutatja) |
Mágiafelmérés |
Kémlelés |
30 |
A célpont mágikus egységeinek pontos
összetételét méri fel és mutatja 1-3 körig.
(Túltöltött egységeket is mutatja) |
Alvilág felmérése |
Kémlelés |
30 |
A célpont alvilági egységeinek pontos
összetételét méri fel és mutatja 1-3 körig.
(Túltöltött egységeket is mutatja) |
Épületfelmérés |
Kémlelés |
20 |
A célpont épületeit méri fel és mutatja 1-3 körig. |
Tudományfelmérés |
Kémlelés |
20 |
A célpont felfedezett találmányait méri
fel és mutatja 2 körig. |
Szövetségek felmérése |
Kémlelés |
20 |
A célpont szövetségi kapcsolatait méri
fel és mutatja 1-3 körig. |
Demoralizálás |
|
50 |
A megszálló seregek 1-2%-a összeverekedik
és 1/3 - 2/3 arányban meghal illetve megsebesül.
|
Piacfelmérés |
Kémlelés |
20 |
A célpont piacra kitett áruit méri fel. |
Találmánykoppintás
|
Kémlelés |
50 |
A
célpontról lemásolhatsz egy találmányt az aktuális korodból (államforma
kivételével, azt nem lehet koppintani). Felsőbb koros ellen is
használható az akció, de akkor is csak a te korodbeli találmányt
hozhatod el. Siker esetén tudósaid a találmányt lemásolják, azaz te
megkapod, de megmarad a célpontnál is. (vagyis másolásról van szó, nem
lopásról!)
Lehetséges üzenetek, ha az akció sikeres (zöld):
- Sikerült megszerezni a "Valamelyik" találmányt! - Sikeres másolás történt.
- Kémeink bejutottak a könyvtárakba, de másolás közben megzavarták őket.
- Ha van közös tudományotok az adott korból, akkor megvan rá az esély,
hogy a kémeket megzavarják. Minél több a közös tudomány, annál nagyobb
erre az esély.
- Kémeinknek nem volt szerencséjük és nem sikerült bejutni a könyvtárakba. - A kémek néha nem jutnak be a könyvtárba, ilyenkor másolásra sincs lehetőségük.
- Kémeink bejutottak a könyvtárakba, de nem találtak semmi értékeset. - Nincs ellopható ismeretlen találmány a célpontnál.
Limit: 3/24 óra (bármilyen 3 zöld esemény, akár sikerül tudományt másolni, akár nem.)
Lásd még alvilági akciók c. rész. |
|
Oldal tetejére |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|