Lemuria FAQ
Legutóbbi frissítés: 2006. június 8.
Gyors keresés a FAQ-ban

Használat, gyorsan, egyszerűen és hatékonyan! Hogyan találhatod meg kérdésedre gyorsan a választ a FAQ-ban?

Itt az oldalon belül lehetőséged van rákeresni szavakra a böngésződ keresőjének (Ctrl+F) segítségével. Írd be a megfelelő címszót, és tallózva a találatok között megtalálhatod a választ!

Másik lehetőség a FAQ tartalomjegyzékének használata, melyet az egyes témakörök szerinti bontásban állítottunk össze.

Tartalom
1. Általános
1.1. Problémám, kérdésem van. Hova fordulhatok?
1.2. Hibát találtam a játékban. Hova forduljak?
1.3. Egyik játékostársam szerintem nem tisztességesen játszik. Kihez forduljak?
1.4. Szerintem hiányzik a FAQ-ból egy-két dolog. Kinek írjam meg?
1.5. Milyen böngészőt használjak?
1.6. Bár a játék által hivatalosan támogatott böngészőt használok, mégis gondjaim vannak a jaték oldalainak letöltésével. Mit tegyek?
1.7. A szabi hány napig tart és hol tudom szabadságra tenni az országom?
1.8. Néha előfordul, hogy ha egy ideig nem kattintok a játékra (akár üzenet írása közben is), mikor legközelebb akarnék valamit, kitesz. Kiírja, hogy túl sokáig voltam távol, lépjek be újra. Hány perc kell pontosan ehhez?
1.9. Jól tudom, hogy a játék nincs még kész teljesen?
2. Főoldal
2.1. Főoldalon van x terményem, készletekben meg y (y=0). Miért?
2.2. A főoldalon a hangulat mellett két minusz jel található. Mit jelent ez?
2.3. A főoldalon az aktuális adatokat látom az országomról?
3. Ország
3.1. Van olyan, hogy ha egy idő után nem lépek a következő korba, akkor összeomlik az országom?
3.2. Ha nem tetszik már az országom neve, amit az elején adtam neki, van lehetőségem megváltoztatni? És a birodalmunkét?
3.3. Hogyan kell belépni az országomba úgy, hogy lássam?
3.4. Mennyi ideig tart egy kör?
3.5. A védettségem mikor múlik el? Meddig tart?
3.6. Mi az [SK] az ország neve mellett?
4. Birodalom
4.1. Van-e értelme már rögtön az elején belépni egy birodalomba?
4.2. Hogyan lehetek egy birodalom tagja?
4.3. Hogy lehet birodalmi raktárat készíteni?
4.4. 3,6-tól felfelé kerekít a program a tagok maximum létszámát illetően?
4.5. Birodalmon belül mért nem lehet a pénzt megosztani?
4.6. Mi van, ha birodalmi társamat ki szeretnem dobni a birodalomból, de csak ketten vagyunk, ő meg mindig csak szabin van? Hogy rakhatnám ki?
4.7. Egy szövetséges elmegy szabira, nem jön vissza, de még nincs meg a 900 köre. Ha kiszavazzuk (nekünk sincs meg a 900) mindenki kap büntit? És ha megvárjuk míg nekünk felmegy 900-ra az eltöltött idő?
4.8. Egy embernek egyszerre csak egy szavazást lehet indítania?
4.9. Pontosan milyen retorziók érnek, ha 900 kör előtt lépek ki a birodalomból?
4.10. Azt meg lehet csinálni, hogy egy birodalomban ne legyen vezér? Ha igen, hogyan?
4.11. Van valakinek valami receptje arra, hogy hogy kell egy jó birodalmat csinálni?
5. Rang
5.1. Mire jó a rang?
5.2. Ha megszereztem egy rangot és utána elveszítem a hozzá szükséges hírnevet, a rang elveszik?
5.3. Nem nagyon értem a rangjelző szavakat. Mit jelentenek?
6. Korszak
6.1. Lehet visszafelé is lépni korszakokban?
6.2. Milyen korlátozások vannak egy magasabb korossal szemben?
6.3. Milyen korlátozások vannak egy alacsonabb korossal szemben?
6.4. Látok pár országot a mezőnyömben, akiknek jóval alacsonyabb a korszakuk mint az enyém. Ők miért nem váltottak, illetve miért jó ez nekik?
7. Sziget

7.1. Hol nézem meg, hogy melyik szigeten vagyok?
7.2. Hogyan lehet megtudni, hogy kik azok, akikkel 1 szigeten vagyok?
7.3. Mikortól támadhatok másik szigetre?
7.4. Mikor mozognak a szigetek?
7.5. Ha nulla a szigettáv, akkor nem kell hajó?
7.6. Érdemes másik szigetre támadni vagy alvilágozni?
7.7. Ha összeállítanám a sereget, amikor még közel van a másik sziget és csak a szigettáv változás után küldöm el, akkor mi számít?
7.8. Van valami különbség a szigetek között? Mármint a nevükön kívül?
7.9. Szándékosan tudok szigeted váltani?

8. Nép
8.1. Tapasztalatlan vagyok. Melyik népet válasszam a játék elején?
8.2. Mikor válthatok népet?
8.3. Ha népet váltok, az eddigi bónuszaim átjönnek az új népre?
8.4. Gond az, ha a birodalmunkban mindenki ugyanazzal a néppel játszik?
9. Terület
9.1. Hogy tudom növelni a területem?
9.2. Az üres területre mennyi lakos fér?
9.3. Érdemesebb üres területen tárolni a lakosokat, hiszen úgy kevesebb pontból jövök ki, mint ha házat építenék nekik?
9.4. Mit lehet kezdeni azokkal a bányákkal, lelőhelyekkel, amelyekre nincs szükségem?
10. Lakosság
10.1. Tegnap még 2050, ma már csak 2000 lakos fér el. Miért csökkent a házaim kapacitása?
10.2. Katonákból és más egységekből lehet több, mint amennyi elfér a szálláshelyükön. A lakossággal is ez a helyzet?
10.3. Folyamatosan minuszban van a szabad lakosférőhelyem száma, mégse mennek el az emberek, mitől van ez?
10.4. Mennyi terményt fogyaszt a lakosság?
10.5. A bölcsek fizetnek adót?
11. Munkanélküli
11.1. A munkanélküliséget mi csökkenti? Képezni most nem akarok, bányát meg nem tudok építeni.
11.2. Nincsenek munkanélküli embereim . Hogy lehet ezen segíteni?
11.3. Munkanélküli fizet adót?
11.4. Mit jelent a munkanélküliség aktuális értéke mellett a zárójelbe tett másik % ?
11.5. Megéri munkanélkülieket is tartani? Vagy mindig próbáljam úgy beállítani a számukat, hogy az a nullához közelítsen?
12. Hangulat
12.1. Hogyan lehet növelni a jókedvet, anélkül hogy pénzt osztanánk?
12.2. Mire jó a magasabb hangulat?
12.3. Miért csökken minden körben a népem hangulata?
12.4. Lázadás közben folyamatosan csökken a hangulat?
12.5. Mit jelent, amikor a hangulat mellett megjelenik a +/- jel?
12.6. Eddig 70-en állt a hangulatom. Nem történt semmi, nem akcióztak ellenem, én se akcióztam, nem kutattam ki semmit, nem állítottam semmit, az éhezésem is ugyanannyi, mint eddig volt, mégis elkezdett zuhanni a hangulatom. Ez mitől van?
13. Dekadencia
13.1. Mi a dekadencia és mi a célja?
13.2. Mitől nő a dekadenciám?
13.3. Mivel csökkenthetem a dekadenciám?
13.4. Megtámadtak, mialatt én is csatáztam, de mégsem csökkent a dekadenciám. Miért?
13.5. Most olvasom a súgóban, hogy minél magasabb valakinek a dekadenciája, annál kevesebb hírnevet tudok hozni tőle. Igaz ez másra is? Vagyis egy magas dekájú országtól kevesebb terület, zsákmány szerezhető, mint egyébként?
14. Harci kedv
14.1. A harci kedv hogy növelhető?
14.2. Mekkora harci kedv növelést érek el 10%pont zsold-emeléssel?
14.3. Ha nem tudom fizetni a zsoldot, akkor a katonák elmennek, vagy csak lázonganak?
14.4. Gyarmatosítás esetén a +2 harci kedv növekedés tartós, vagy ideiglenes? (persze arra az időre vonatkozóan, amíg megvan a gyarmatom).
14.5. Mennyi a maximum és a minimum harci kedv?
14.6. Miért jó a magas/alacsony hk? Melyiknek mik az előnyei?
14.7. Mit jelent, amikor a harci kedv mellett megjelenik a + vagy - jel?
15. Rúna
15.1. Mi termeli a rúnát?
15.2. Mi kell ahhoz, hogy több rúnát termeljek, mint amennyit fogyasztok?
15.3. Mi tárolja a rúnát?
15.4. Rúnaégetéskor pontosan mi történik?
15.5. Hivatalosan egy szentély 1000 rúnát tárol. Nekem jelenleg van 100 templomom, a rúnatároló-kapacitásom pedig 121000. Egy templomba több fér, mint egy szentélybe? Tudtommal nem kutattam ki eddig rúnatároló-kapacitást növelő bónuszokat. Nem is találkoztam ilyenekkel.
16. Mana
16.1. A mana hol "termelődik"? Ugyanis nekem tegnap óta 65%-on van. Miért? Mögötte -0,5% pirossal, lehet ez az oka? De akkor ezt hogyan tudom megszüntetni?
17. Hit
17.1. Honnan van a hit?
17.2. Miért jó, ha sok hitem van?
17.3. Folyamatosan fogy a hitem. Eddig ez nem így volt. Most mit csináljak?
17.4. Nincs fent hitet fogyasztó varázslatom. Miért fogy a hit?
18. Ármány
18.1. Lopni próbáltam valakitől, de nem sikerült az akció. Miért fogyott akkor az ármányom?
18.2. A szövetségesemnek sokkal gyorsabban regenerálódik az ármánya, mint az enyém. Miért?
18.3. Igaz az, hogy minél alacsonyabb az ármányom, annál kevésbé védekeznek az alvilági egységeim? (0 ármánynál egyáltalán nem védekeznek)
19. Pontszám
19.1. Mitől nő a pontszámom?
19.2. A hírnévpont beleszámít a pontszámba?
20. Hírnév
20.1. Mitől nő a hírnév?
20.2. Miben különböznek a magas hírnevű országok, az alacsony hírnevűektől?
20.3. Fogyott a hírnevem, pedig nem támadtak meg, nem buktam semmivel se, és az eseményekben se ír ki ellenem akciót. Ez mitől van?
20.4. Minek a függvényében kapok hírnevet ha mástól lopok és gömbözök? Főleg ha a másiknak jóval nagyobb a hírneve mint nekem?
21. Helyezés
21.1. Most kezdtem a játékot. Mennyi idő kell ahhoz, hogy én legyek az első?
22. Üzemelés
22.1. Mitől függ, hogy munkáshiány esetén melyik épületem áll le?
22.2. Hogyan állítsam be az üzemelést, hogy ne legyen probléma a lakosrablás?
23. Képzés
23.1. A játék néha azt írja ki, hogy 11,4 kör, néha pedig azt, hogy 5,5/kör. Mit jelentenek ezek?
23.2. Mi a továbbképzés és mi az átképzés?
23.3. A 4. koros gépet a 3. koros gépből átképezhetem?
23.4. Korszakváltáskor átképzem az egységeimet, de milyen áron?
23.5. 5 gyalogos 5 helyet foglal a barakkban. Ha képzek belőle 1 ostromgépet az akkor egy helyet fog foglalni vagy 5 helyet?
24. Építkezés
24.1. A játék néha azt írja ki, hogy 3,4 kör, néha pedig azt, hogy 1,5/kör. Mit jelentenek ezek?
24.2. Ha valamit építek, akkor miután elkészült kell ember a fenntartásához?
24.3. Eltűnt az összes raktáram készletestűl. Ez hogy lehet? Nem állt le. Az üzemelés menüben is elől volt! Eseményeknél semmi ezzel kapcsolatban.
25. Kutatás
25.1. Miért nő a találmányok tudáspont (TP) igénye?
25.2. Ha pl. termelek 2000 TP-t, de csak 1000 a fogyasztás, akkor lebonthatom-e a felesleges könyvtárakat? A fogyasztásba beszámolja a tudományok fenntartását is? Mire kell még TP, ha a kutatások már kész vannak?
25.3. Azt írja a súgó, hogy a találmányok megtartásához is kellenek a bölcsek. Mégsem látom, hogy tudáspont fordulna a fenntartásukra.
25.4. A tudáspontot hogyan lehet tárolni?
25.5. Ha korszakot lépek de még nincs meg minden találmány akkor azt a következő korszakban is ki tudom kutatni?
25.6. Van olyan találmány, amit nem érdemes kikutatni?
25.7. Van-e értelme valamilyen meglévő kikutatott dolgot törölni?
25.8. Hogy lehet, hogy 103%-on áll a kutatásom, és nem készült még el?
25.9. Az előbb már 95%-on állt a kutatás, most meg 93%. Ez hogy lehet?
25.10. Ha leállítok egy kutatást, és utána újra elindítom, akkor onnan folytatja, ahol előtte abbahagytam?
25.11. Milyen sorrendben érdemes kikutatni egy adott kor tudományait?
25.12. A kutatásnál a státusz oszlopban azt látom, hogy Felfüggesztve. Ez mit jelent, és miért van?
25.13. Mit jelent a tudományok mellett az a szám? Gyorsabban kutatok, ha 10 helyett 99-et irok?
25.14. Hogy jobb, ha egyszerre csak egy találmányt kutatok, vagy ha párhuzamosan többet?
25.15. Ha több dolgot kutatok egyszerre, különböző fontossággal, akkor van lehetőségem arra, hogy ezt a fontosságot menet közben módosítsam?
25.16. Felfedeztem két találmányt, amely egyenként 10 %-ot ad egyazon bónuszhoz. Miért ír ki mégis 21 %-ot?
25.17. A kutatás kivárhatatlanul lassú. Hogyan gyorsíthatnám a kutatást?
26. Termelés
26.1. Elfogyott a pénzem. Mit tehetek?
26.2. Meg tudom valahol nézni, hogy mennyi lesz a kiadás a következő frissítéskor?
26.3. Van 175 tanyám, kikutattam az olajfát, és mégse termelek olajat! Ez hogy lehet?
26.4. Miért állt le a pénztermelés, amikor minden nyersanyagom pluszban, és a pénzverők is működnek?
26.5. Van egy rakás bányám, amik termelnének, de mégse termelnek. Munkás is van, a hangulat is jó, üzemelésnél is elöl vannak, nem is csempésznek, minden rendben van, csak az nem hogy ezek ellenére a termelésük 0.
27. Háború
27.1. Ha egymás felé megy két olyan ország serege, akiknek ugyanakkor van a körváltásuk, akkor az ér oda előbb, amelyiket előbb elküldték?
27.2. Mi történik akkor ha indulok gyarmatolni és a célpont pont akkor érkezik gyarmatosítani hozzám?
27.3.Mi van akkor, ha én jóval felfelé ütöttem, de el kell mennem szabira még éjfél előtt, mielőtt kapnám a dicsőséges támadás után járó földet? Akkor is megkapom? Mikor kapom meg?
27.4. Létezik a katonaságnál az 1% bukás?
27.5. Védőseregeknél védekezésnél a küldő vagy a fogadó ország paraméterei érvényesek?
27.6. Buktam egy támadást, pedig a számoló szerint nyernem kellett volna. Védősereg nincs a célpontnál. Mi lehet az oka?
27.7. Visszavonták ellenem a hadüzenetet, de én szeretnék olyan akciót indítani az ország ellen, amihez hadüzenet kell (pl. gyarmatosítás, felperzselt föld). Még csinálhatok ilyen akciót? Ha igen, akkor mikor küldhetem el a sereget? Még a hadüzenet felbomlása előtt oda kell érnem, vagy elég a hadüzenet lejárta előtt 1 körrel a sereget indítanom?
27.8. Sikerült elfoglalni: 0 hektár. Ez hogy lehetséges?
28. Mágia
28.1. Tükörvarázs varázslat visszaverheti a honvágyat varázslatot?
28.2. Sáskát/mérget/járványt/stb tettem valakire, de le szeretném venni. Van rá lehetőség?
28.3. Egyszerre mennyi többkörös támadó varázslat lehet egy országon? Tehát lehet rajta 2 sáskajárás?
28.4. Maximum hány körre lehet feltenni a többkörös támadó varázslatokat az ellenfélre?
28.5. Ha elmegyek szabira, akkor újra kezdődik az aktív kör számolás a sárkányköd varázslathoz?
28.6. Bármennyi egységem is van, a mágikus akciók sikerességi valószínűsége nálam mindig max. 99%. Miért csak annyi? Soha nem lesz 100%?
28.7. Ha csempészni szeretnék, akkor 3 körig kell nyitnom a térkaput, vagy elég, ha csak az akció körében van nyitva?
28.8. Több körös ártó varázslatott kaptam. Felmértem az ellenfelet és kiderült, hogy 100(?)egységgel varázsolta rám. Ha veszek a piacon gyorsan 500-at abból az egységből, akkor megszűnik a varázslat?
29. Varázslatok működése
29.1. varázslataimnál az egyiknél az állapot oszlopban N található. Ez azt jelenti, hogy kikpacsolt ez a varázslatom? Ha igen, miért, és mit tehetk ellene?
29.2. Mi történik akkor ha van egy papom és van egy másik ország akinek nincs egy sem, akkor én tudom őt rettegni? Vagy szükséges a hozzá megfelelő nehézségű pap?
29.3. A súgóban azt látom, hogy az áldásnak negatív hatása van a hangulatra. Ez azért érdekes, mert a vari lényege pont az lenne, hogy a hangulatom megemelje. Valójában akkor mi történik?
30. Alvilág
30.1. Találmánykoppintásnál el lehet hozni az előző kor tudományait is?
30.2. Államformát lehet koppintani?
30.3. Ha csempészek valakitől, a célpontomnál milyen üzenetek kerülnek kiírásra? Akkor gondolom jelez neki a játék, mikor elhozom tőle az árut, de pl. akkor, mikor ténylegesen végrehajtom az akciót, és bejutok az országába, megjelenik nála valami?
30.4. Mi van akkor, ha elindítok egy csempészést, majd szabira megyek?
30.5. A Bankból el lehet lopni a pénzt?
31. Statisztika
31.1. Mínuszban van a szabad férőhelyek száma. Mit csináljak?
32. Készletek
32.1. Egyik készletnél megjelent a következő:(40 körig elég !). Ezt hány körrel előtte írja ki nekem a program?
32.2. Magasabb korszakba lépve azonnal megjelenik a készleteknél x áru. Hogyan került oda?
32.3. A regenerálódás varázslat 3 hitpontot fogyaszt, de a készleteknél azt jelzi, hogy 165 hitpont a fogyasztásom. Ez hogy lehet?
33. Bónuszok
33.1. Nem értem a bónuszok oldalon a soronkénti szorzásokat, nekem sehogy sem jönnek ki azok az eredmények, ami az összesen oszlopban van.
33.2. Államformát váltok, akkor mi történik?
33.3. Ha dupla zsoldot adok az egységeimnek, akkor a "Katonák zsoldja -5%" bónusz értéke is megduplázódik?
33.4. A kikutatott államforma bónuszai elvesznek, ha egy másik államforma lép a helyébe?
34. Demográfia
34.1. A születés szabályozás mire jó? (fogamzásgátlás tudomány)
34.2. Ha sokat képzek hogyan állítsam a születést?
34.3. Legalacsonyabb értéken van a születésszabályozás és nem tudják belakni az üres helyeket. Mindig van üres lakos férőhely. Miért?
35. Pontlista, top-listák
35.1. A pontlistán VED vagyok, ez mit jelent?
35.2. A pontlistán lekért országok között néhányat nem látni, ellenben azok fent vannak a TOP listákon. Miért?
35.3. Ha egy ország előtt a TILT jelzés van, az miben befolyásolja az adott ország működését?
35.4. Pontlista szerint benne vagyok a korszak top20-ban, mégsem kapok plusz hírnevet. Miért?
36. Események
36.1. Mennyi ideig láthatóak az események?
37. Krónika
37.1. Mi a különbség a krónika és a birodalmi krónika között?
38. Üzenetek
38.1. Nem szeretnék üzenetet kapni egy játékostársamtól. Mit tegyek?
38.2. Honnan tudom, hogy akinek írtam az már elolvasta az üzenetemet?
38.3. Trágár üzenetet kaptam, sértőnek találom. Hova fordulhatok?
38.4. Ha olyannak küldök üzenetet, aki épp szabadságon van, mikor visszajön, el tudja olvasni majd?
39. Fórumok
39.1. Beszélgetni szeretnék a többi játékossal két körváltás között. Hol tehetem?
39.2. Miért nem tudom ötletemet stratégiák fórumra beírni?
39.3. A fórumok moderáltak?
39.4. Miért van kis piros ? a fórum neve mellett?
39.5. Ha igen vaskos gömbüzit találok, akkor kinek kell szólni, hogy moderálja?
40. Piac
40.1. Eladtam egy rakás árut, de csak a pénz egy része érkezett meg. Miért?
40.2. Mi az, hogy a piac zárva lépjél be újra?
40.3. Több mint 1 piaci belépőt akarok, mi kell ehhez?
40.4. A kirakott áruk meddig maradnak a piacon?
40.5. Elfogyott a karavánom. Mit tehetek?
40.6. A piacról több pénzem érkezik be, mint azt tárolni tudnám. El fog veszni?
40.7. Ha elhasználom az összes piacbelépőm egy napra, és utána szabira megyek, akkor aznap, mikor visszajövök, lesz érvényes piacbelépőm, vagy meg kell várnom az éjfélt, és csak utána?
41. Felfedezés
41.1. Mitől függ, hogy éppen mennyi területet tudok felfedezni?
41.2. Ma elküldök felfedezni 20 hektárt, de holnap nem jövök be. Kiadhatom a parancsot előre az építkezésre?
41.3. Felfedezéskor 3 rézlelőhelyet találtam, még nem tudom felépíteni, a terület elveszik?
41.4. Kiküldtem 2 hektárt felfedezni, de nem látom sehol se a területeket. Miért?
41.5. A felfedezést vissza lehet vonni?
41.6. Felfedezésnél az indítás pillanatában dől el, hány bányád jön be, vagy amikor lejárt a 12-24-36 környi felfedezési idő?
41.7. Szabadság alatt megy a felfedezés?
41.8. Irányított felfedezésnél számít-e, hogy egyszerre indítok sok embert, vagy kevesebbet több részletben? Úgy értem, nagyobb valószínűséggel szerzek-e területeket az egyiknél, mint a másiknál?
41.9. Ha új területekhez szeretnék jutni, akkor a felfedezés, vagy a területszerzés éri meg jobban gazdaságilag?
42. Adó
42.1. Mennyi adót fizet a lakosság, és az adó hogyan módosítja a hangulatot?
42.2. Mennyire állítsam az adókulcsot a játék elején?
Kérdések és válaszok
1. Általános

1.1. Problémám, kérdésem van. Hova fordulhatok?

Több lehetőséged is van. Először nézd meg újra a leírást vagy a súgó ide vágó részét, esetleg ezt a FAQ-t, hátha figyelmesen elolvasva rátalálsz magad is a válaszra. Ha ez nem segít, technikai kérdéseddel bátran keresd fel a Kezdő/Segítség fórumot, ahol valószínűleg hamar kapsz választ kérdésedre! Ha ötleted vagy észrevételed van a játékkal kapcsolatban, akkor a support@lemuria.hu címre írj!

1.2. Hibát találtam a játékban. Hova forduljak?

Ha véleményed szerint hibát találtál, írd meg a bug@lemuria.hu címre!

1.3. Egyik játékostársam szerintem nem tisztességesen játszik. Kihez forduljak?

Ha "óvást" szeretnél benyújtani, azt a support@lemuria.hu email címre írhatod meg!

1.4. Szerintem hiányzik a FAQ-ból egy-két dolog. Kinek írjam meg?

Írj bátran a sugo@lemuria.hu címre!

1.5. Milyen böngészőt használjak?

A játékot támogatott böngészők:

  • Internet Explorer 5.5
  • Mozilla Firefox(Phoenix) 0.1
  • Netscape 7.2
  • Opera 8.01
  • Konqueror 3.0
  • Safari 2.0
  • Flock 0.5.12
  • Awant 9.01

Illetve a felsoroltak újabb verziói.
Lehetséges, hogy régebbi, vagy egyéb böngészőkkel is müködik, de ezek a játék által nem támogatottak.

1.6. Bár a játék által hivatalosan támogatott böngészőt használok, mégis gondjaim vannak a jaték oldalainak letöltésével. Mit tegyek?

A játék használatához engedélyezni kell a cookie-k (sütik) létrehozását a böngészőben.
Ha ez sem segít, megpróbálhatod a TweakMaster-rel beállítani az MTU-t. Ez gyakran orvosolja a problémákat.

1.7. A szabi hány napig tart és hol tudom szabadságra tenni az országom?

A szabadság minimum 48 kör. Felső határa nincs. A beállítások menüben lehet szabizni.

1.8. Néha előfordul, hogy ha egy ideig nem kattintok a játékra (akár üzenet írása közben is), mikor legközelebb akarnék valamit, kitesz. Kiírja, hogy túl sokáig voltam távol, lépjek be újra. Hány perc kell pontosan ehhez?

Ez a játékosok biztonságát szolgáló kiléptető rendszer. Ha inaktív vagy, akkor 15 perc múlva léptet ki a játékból.

1.9. Jól tudom, hogy a játék nincs még kész teljesen?

A játék 2002 óta folyamatosan fejlődik a játékosok igényeinek megfelelően. Persze arról nincs szó, hogy teljesen kész lenne mivel mindig kerülnek elő kisebb hibák, és ilyenkor kell kisebb nagyobb átalakításokat végezni a programban. A meghirdetett 10 korból is egyelőre 7 van kész.

Oldal tetejére
2. Főoldal

2.1. Főoldalon van x terményem, készletekben meg y (y=0). Miért?

A terménybe nem csak a gabona tartozik bele, hanem egyéb, a későbbi korokban gyártható anyag (bor, olaj, stb.). Ezeket fosztogatás és lopás során hamarabb is megszerezheted és a raktáraidban el is tárolódnak, de amíg nem lépsz fel abba a korba, ahol már kikutathatóak, addig nem használhatod, csak a főoldaladon összesítve látod.

2.2. A főoldalon a hangulat mellett két minusz jel található. Mit jelent ez?

Azt jelenti hogy a következő körben csökkeni fog. Ha 1 '-' az csak kicsit, ha 2 '--' akkor már jobban. Ha a hangulat 60% alá megy, akkor sztrájkolni fog a lakosság és épületek állnak le.

2.3 A főoldalon az aktuális adatokat látom az országomról?

Igen.

Oldal tetejére
3. Ország

3.1. Van olyan, hogy ha egy idő után nem lépek a következő korba, akkor összeomlik az országom?

Nem omlik össze. Sőt! Mivel a korszakok egyre nehezebbek nem kötelező senkinek se továbblépni. A hírnévpontokat is minden korszak TOP20 országa kapja meg. És a magasabb korszakból lefele támadni +1,5 kör távolság korszakonként, hogy védjük az alsóbb korszak országait.

3.2. Ha nem tetszik már az országom neve, amit az elején adtam neki, van lehetőségem megváltoztatni? És a birodalmunkét?

Ha regisztráláskor elrontottad a neved, akkor természetesen kijavítják neked. Valamint egyszer van még lehetőséged nevet változtatni, ezért jól gondold át a dolgot.
A support@lemuria.hu-ra írj ez ügyben!

3.3. Hogyan kell belépni az országomba úgy, hogy lássam?

A Lemuria nem egy grafikusan 3D-vel támogatott online stratégiai játék. Ha ez így lenne, a letöltési idő hosszú perceket venne igénybe minden oldal esetében, ami élvezhetetlenné tenné a játékot a jelenlegi játékosok 99 százalékának. Egy online 3D-s grafikus stratégiai játék állandó sávszélesség igénye nagyon magas.

3.4. Mennyi ideig tart egy kör?

1 óra = 1 kör
1 kör a játékban 1 hónapnak felel meg.

3.5. A védettségem mikor múlik el? Meddig tart?

A védelem a játék elején 48 kör. Ennyi időd van felkészülni az éles játékra. Ezután minden korváltást követően kapsz 48 kör védelmet, illetve SK-ból kijövetelkor 72 kört.

3.6. Mi az [SK] az ország neve mellett?

Az [SK] SárkányKöd varázslatot jelent. Részletesen a súgóban megtalálható a sárkányköd rész alatt.

Oldal tetejére
4. Birodalom

4.1. Van-e értelme már rögtön az elején belépni egy birodalomba?

A kérdésre az egyszerű válasz: játékstílus és taktika kérdése. Kezdetben a birodalmi tagság egyetlen előnye az információ megosztás (pl. gömbök, fórum) és a védőseregek küldése. A második korszaktól azonban megjelenik a birodalmi raktár, s a korszakonként belépő új mágikus és alvilági egységek miatt óhatatlanul szükség lesz egyfajta birodalmon belüli munkamegosztásra, specializálódásra. Amit most egyedül elő tudok hozni érvet a magányos játék mellett, hogy az első korszakban miért maradjon valaki MF (magányos farkas) az az, hogy ha nincs kialakult terved a szövetségeseidről, akkor lehet, hogy nem érdemes belevágni egy bizonytalan szövetségbe. Ez főképpen azért igaz, mert egy birodalomból 900 kör előtt kiszállni elég "fájdalmas" dolog. Attól sem kell tartanod, hogy kirekedsz a birodalmakból a későbbi korokban, mert ugye az első korszakban csak 3 fős birodalmak a korszaklépés után is csak 1 fővel bővülhetnek, tehát nem birodalmak fognak összeolvadni, hanem magányos országok fognak csatlakozni a birodalmakhoz. Ezen kívül viszont csak hátrányát látom az egyedüli játéknak.

4.2. Hogyan lehetek egy birodalom tagja?

Két lehetőséged van. Vagy te alapítasz birodalmat, és abba toborzol tagokat, vagy csatlakozol egy másik birodalomhoz. Az első esetben először létre kell hoznod a birodalmat, majd várni, hogy a tagjelöltek jelentkezzenek. Ha nincs kész terved, hogy kikkel szeretnél együtt játszani, felkeresheted a Diplomácia fórumot, ahol hirdetést adhatsz fel. Ha megérkeznek a felvételi kérvények, döntened kell a tagság elfogadásáról vagy elutasításáról. Ezt a Birodalom menüpont Szavazás almenüjében teheted meg. (Azonban arra figyelj oda, hogy a szavazásban a már felvett tagok is részt vesznek, így a harmadik tag megválasztásához a másik ország támogatása is szükséges!)
Egy birodalomhoz csatlakozni sokkal egyszerűbb feladat: elküldöd a birodalomnak a csatlakozási kérelmedet (ezt a Birodalom menüben teheted meg), s vársz, hogy a birodalom tagjai döntsenek felőled.

4.3. Hogy lehet birodalmi raktárat készíteni?

Birodalmi raktárat legkorábban a rézkorban (2. kor) raktár átépítésével tudsz létrehozni, miután kikutattad a birodami raktár nevű tudományt.

4.4. 3,6-tól felfelé kerekít a program a tagok maximum létszámát illetően?

Nem, az átlaghoz hozzáadsz 2-t és egész részét veszed, úgy kapod meg a maximum létszámot.

4.5. Birodalmon belül miért nem lehet a pénzt megosztani?

A stratégiát nagyban megváltoztatná és ez káros hatással lenne a játékmenetre.

4.6. Mi van, ha birodalmi társamat ki szeretnem dobni a birodalomból, de csak ketten vagyunk, ő meg mindig csak szabin van? Hogy rakhatnám ki?

Mivel a döntéshez szavazati többség kell, így egyedül nem fog menni. Vagy kilépsz te magad, és új birodalmat alapítasz, vagy írsz egy adminnak, vagy a support@lemuria.hu-ra, hogy segítsenek.

4.7. Egy szövetséges elmegy szabira, nem jön vissza, de még nincs meg a 900 köre. Ha kiszavazzuk (nekünk sincs meg a 900) mindenki kap büntit? És ha megvárjuk míg nekünk felmegy 900-ra az eltöltött idő?

Ha kiléptek, miután elértétek a 900 kört, semmi hátrányotok nem lesz. A kilépőnek kell elérnie a 900 kört, hogy ne legyen retorzió a tagság megszünése miatt. Azonban ha a tag folyamatosan szabin van, akkor vagy mindeki más lép ki és új birodalomba léptek vissza, vagy irtok a support@lemuria.hu címre, hogy segítsenek nektek.

4.8. Egy embernek egyszerre csak egy szavazást lehet indítania?

A megkötés annyi, hogy egy érintetthez több egyforma témájú szavazás nem tartozhat.

4.9. Pontosan milyen retorziók érnek, ha 900 kör előtt lépek ki a birodalomból?

A kilépőt a következő retorziók érik:
+15 dekadencia
-5 harci kedv
-5 hangulat
Raktárak tartalmának fele elveszik.

A bent maradott tagokat pedig a következők:
+5 dekadencia
-2 harci kedv
-2 hangulat
Raktárak tartalmának fele elveszik

4.10. Azt meg lehet csinálni, hogy egy birodalomban ne legyen vezér - és ha igen, hogy?

Meg lehet. A vezér kilép a birodalomból, és nem választotok újat.

4.11. Van valakinek valami receptje arra, hogy hogy kell egy jó birodalmat csinálni?

Recept sajnos - vagy szerencsére:) - nincs.
Egy jó birodalomhoz nagyon sok minden kell. Elsősorban jó játékosok, de önmagában az is kevés. Hasonló ez a csapatsportokhoz. Hiába áll egy csapat külön-külön nagyon jó játékosokból, ha azok nem tudnak összedolgozni, alkalmazkodni egymáshoz, áldozatokat hozni egymásért, és nem tudják mi az alázat, akkor az eredmények is elmaradnak.
Ahhoz, hogy egy igazán ütős társaság kialakuljon, mindenképp idő kell, úgyhogy ne adjátok fel néhány hét után, vagy az első kudarcoknál! Azokból lehet leginkább tanulni.
A legfontosabb talán az, hogy legyen egy közös szellem, és legyen egy cél, ami az összes tagot motiválja. Ez átsegít majd a nehézségeken. Valamint egy idő után egy jó vezérre is szükség lehet. Ameddig 2-3 ember alkot egy birodalmat, ennek nincs nagy jelentősége, de a felsőbb korokban, 7-8-9 ember játékát összehangolni már sokkal nehezebb; a fejetlenségek elkerülése végett jó, ha van valaki, akinek a szavát mindenki elfogadja, még akkor is, ha épp nem ért vele egyet.

Oldal tetejére
5. Rang

5.1. Mire jó a rang?

A rang a többi játékos számára ad információt arról, hogy milyen sikeres és aktív játékos vagy.

5.2. Ha megszereztem egy rangot és utána elveszítem a hozzá szükséges hírnevet, a rang elveszik?

Nem, a már megszerzett rang megmarad.

5.3. Nem nagyon értem a rangjelző szavakat. Mit jelentenek?

Rang Jelentés
Servus Rabszolga
Liber Szabad ember
Civis Polgár
Tiro Újonc katona
Miles Katona
Pedites Gyalogos katona
Velites Könnyű fegyverzetű katona
Hastatus Magas rangú gyalogos katona
Equites Lovas
Aquilifer Zászlóhordozó
Signifer Birodalmi zászlóhordozó
Centurio Százados
Tribunus Hadvezér
Legatus Magas rangú hadvezér
Praetor Főtisztviselő
Senator Szenátor
Proconsul Provincia helytartója
Consul Legfőbb tisztviselő
Locumtenens Helytartó, Generális
Imperator Uralkodó, minden hatalom ura, az első ember
Oldal tetejére
6. Korszak
6.1. Lehet visszafelé is lépni korszakokban?

Korszakot csak felfelé lehet lépni.

6.2. Milyen korlátozások vannak egy magasabb korossal szemben?

Ha magasabb korszakost támadsz nincsenek korlátozások. De ne feledd egy magasabb korosnak több bónusza lehet és ezáltal erősebb is.

6.3. Milyen korlátozások vannak egy alacsonyabb korossal szemben?
  • alapban +1.5 kör/korszakkülönbség út katonai támadásnál
  • ha 2 korszakkal alattad van az ellenfél, akkor csak úgy támadhatod, ha az akciót indított ellened, vagy pontszámából adódóan korszakot léphetett volna.
6.4. Látok pár országot a mezőnyömben, akiknek jóval alacsonyabb a korszakuk mint az enyém. Ők miért nem váltottak, illetve miért jó ez nekik?

Mindenki akkor vált korszakot, amikor éppen akar, természetesen a korszaklépés feltételeinek teljesítése után.
Több oka is lehet annak, hogy egy ország nem akar korszakot váltani:

  • be szeretne kerülni a top20-ba, ami plusz hírnévponttal jár
  • előnye lehet egy háborúban a kormalusza miatti plusz távolságból adódóan
Oldal tetejére
7. Sziget
7.1. Hol nézem meg, hogy melyik szigeten vagyok?

A főoldalon.

7.2. Hogyan lehet megtudni, hogy kik azok, akikkel 1 szigeten vagyok?

Bármilyen pontlistában megtalálod őket. Akiknek egy kis kék négyzet van a nevük mellett, azok vannak veled egy szigeten. Lehetőséged van a szigetlistád lekérésére is (Pontlisták - szigeten belül), ekkor csak a veled egy szigeten lévő országok jelennek meg.

7.3. Mikortól támadhatok másik szigetre?

Második korszaktól van lehetőség a hajózásra. Alvilági támadáshoz térkapu szükséges. Ezt a harmadik korszaktól használhatod. Mágikus akciót bármikor tudsz másik szigetre indítani.

7.4. Mikor mozognak a szigetek?

A szigetek 48 körönként váltanak távolságot, a háromnegyedes frissítés végén.

7.5. Ha nulla a szigettáv, akkor nem kell hajó?

Ha másik szigetre támadsz mindenképpen kell hajó.

7.6. Érdemes másik szigetre támadni vagy alvilágozni?
  • Másik szigetre történő támadáskor a szokásos zsákmányon felül pluszba 20%-ot hozol.
  • Alvilági akciónál nincs plusz zsákmány, de mivel több az ellenfél, a lehetőségeid is bővülnek.
7.7. Ha összeállítanám a sereget, amikor még közel van a másik sziget és csak a szigettáv változás után küldöm el, akkor mi számít?

Az összeállított sereg körideje számít.

7.8. Van valami különbség a szigetek között? Mármint a nevükön kívül?

Nincs. Csak a nevük eltérő.

7.9. Szándékosan tudok szigeted váltani?

A szigetváltás véletlenszerűen 600-800 körönként történik, illetve korváltás után. Tehát korváltással tudsz szándékosan mágikus vihart előidézni, de nem biztos, hogy másik szigetre kerülsz, és csak emiatt nem érdemes siettetni a korváltást.

Oldal tetejére
8. Nép
8.1. Tapasztalatlan vagyok. Melyik népet válasszam a játék elején?

Ez sok mindentől függ. Függ attól, hogy naponta mennyi időt szeretnél a játékra szánni, mennyire szereted a katonai akciókat, varázsolni vagy alvilágozni szeretsz jobban, esetleg a piacon szeretnél szerencsét próbálni. Nézd át figyelmesen a népek bónuszait és látni fogod melyik nép mire specializálódik.

8.2. Mikor válthatok népet?

Népet minden korszaklépést követő 48 körön belül válthatsz, vagy ha korszakodban eltöltötted a következő korba lépéshez szükséges szintidőt (kivétel az 1. kor, ott nincs lehetőség népváltásra). Tehát például a második korszakban 600 körönként válthatsz népet. Ne feledd, minden népváltás büntetéssel jár! Első népváltásodkor 10, másodiknál 20, minden továbbinál 30 dekadenciát kapsz.

8.3. Ha népet váltok, az eddigi bónuszaim átjönnek az új népre?

Nem. Mindig csak egy nép bónuszai érvényesülnek.

8.4. Gond az, ha a birodalmunkban mindenki ugyanazzal a néppel játszik?

Nem. Erre vonatkozóan nincs semmilyen korlátozás. Az esetek többségében azonban nem különösebben ajánlott, mert a birodalmak egyik fontos eleme lehet, hogy különböző karakterű, egymást kiegészítő országok alkotják. Ezt pedig egyféle néppel elég nehéz megoldani.

Oldal tetejére
9. Terület
9.1. Hogy tudom növelni a területem?

Felfedezel vagy katonai akcióval (területszerzés, hadjárat, hosszú hadjárat) szerzel magadnak földet.

9.2. Az üres területre mennyi lakos fér?

Alapból 10, de erre is hatnak a férőhely-bónuszok.

9.3. Érdemesebb üres területen tárolni a lakosokat, hiszen úgy kevesebb pontból jövök ki, mint ha házat építenék nekik?

A beépítetlen terültetek több helyen visszahúzhatnak. Katonai támadásnál beépítettnek számolódik, így előfordulhat, hogy a vártnál sokkal kisebb zsákmányt hozol, sőt, nagyon sok üres hektár esetén ez egészen 0-ig csökkenhet. Mágikus/alvilági akcióknál a tompított mágikus/alvilági egység/föld aránynál is számít még, mivel több hektáron vagy, emiatt gyengébb leszel mágiából, alvilágból).

9.4. Mit lehet kezdeni azokkal a bányákkal, lelőhelyekkel, amelyekre nincs szükségem?

Ezek megszüntetésére második korszaktól van lehetőség a lelőhely megsemmisítés varázslattal, vagy megvárhatod, míg mások leverik rólad, lerombolják, felgyújtogatják, vagy szép lassan lelázítod magadról. A nemkívánatos bányákat le is bonhatod, és használhatod lakossági férőhelyként (ennek hátrányairól olvasd el a 9.3-as pontot!).

Oldal tetejére
10. Lakosság
10.1. Tegnap még 2050, ma már csak 2000 lakos fér el. Miért csökkent a házaim kapacitása?

Nem csak a házak biztosítanak szállást a lakosságnak, de az üres területek is. Mivel közben valószínűleg beépítettél üres területe(ke)t, ez a szálláslehetőség csökkent.

10.2. Katonákból és más egységekből lehet több, mint amennyi elfér a szálláshelyükön. A lakossággal is ez a helyzet?

Nem. Lakosaid száma csak annyi lehet, amennyi elfér. Ha valamilyen oknál fogva csökken a kapacitás, nem rögtön mennek el, hanem körváltáskor, tehát egy körig lehet túltöltés.

10.3. Folyamatosan minuszban van a szabad lakosférőhelyem száma, mégse mennek el az emberek, mitől van ez?

Kikapcsoltad a halászfalut, így ezen férőhelyek nem számítódnak bele a kapacitásba, de mégis laknak benne.

10.4. Mennyi terményt fogyaszt a lakosság?

0,2 gabona/lakos (bónuszok nem hatnak rá)

10.5. A bölcsek fizetnek adót?

Igen, de természetesen csak az, aki dolgozik.

Oldal tetejére
11. Munkanélküli
11.1. A munkanélküliséget mi csökkenti? Képezni most nem akarok, bányát meg nem tudok építeni.

Bonthatsz házat és helyére más épületeket építhetsz.

11.2. Nincsenek munkanélküli embereim . Hogy lehet ezen segíteni?

Gyors megoldás:

  • képzést leállítani
  • épületet leállítani
  • lakost rabolni
  • több házat építeni
Lassabb megoldás:
  • férőhely bónuszok kikutatása
  • halálozási bónuszok illetve születésszabályozás kikutatása

11.3. Munkanélküli fizet adót?

Adót csak a dolgozók (munkások és bölcsek) fizetnek, a munkanélküliek nem.

11.4. Mit jelent a munkanélküliség aktuális értéke mellett a zárójelbe tett másik % ?

A zárójelben szereplő értek a tudósokra vonatkozik.

11.5. Megéri munkanélkülieket is tartani? Vagy mindig próbáljam úgy beállítani a számukat, hogy az a nullához közelítsen?

Ez stratégia- és helyzetfüggő. Ha nagyon ki akarod hegyezni az országod, és minél nagyobb támadóerőre törekszel, akkor nem fognak fölösleges házak, tanyák beleférni. De ennek azért megvannak a hátrányai is. Sérülékenyebb vagy, különösen ha az alvilágod nem erős, bármikor kaphatsz 1-2 munkásrablást.
Arra azért figyelj, hogy ha képezni is akarsz, mindig legyen valamennyi munkanélkülid, egyébként nem fog menni!

Oldal tetejére
12. Hangulat
12.1. Hogyan lehet növelni a jókedvet, anélkül hogy pénzt osztanánk?

  • Csökkented az adó szintjét.
  • Kevesebb alvilági/mágikus akcióval.
  • Bármilyen államformával, tudománnyal, ami növeli a hangulatot. (pl. teokrácia)
  • Legyen elegendő gabona a lakosságnak.

12.2. Mire jó a magasabb hangulat?

60 alatti hangulatnál sztrájkba lépnek a munkásaid, és bizonyos épületeid leállnak. Ha ritkábban lépsz be, akkor érdemes valamivel 60 fölött tartani, így ha kapsz egy sáskát, vagy átkoznak, lassabban éred el a 60-as kritikus értéket. Továbbá a hangulat a hitpont-termelésben játszik még szerepet.

12.3. Miért csökken minden körben a népem hangulata?

Alvilági vagy mágikus támadások hatására, illetve magas adóra, éhezésre reagálhatsz így.

12.4. Lázadás közben folyamatosan csökken a hangulat?

Nem. Az elején kap egy erős mínuszt, ami ad neki egy negatív tendenciát, ami pár körös hangulatesést okoz.

12.5. Mit jelent, amikor a hangulat mellett megjelenik a +/- jel?

Ez azt jelenti, hogy a hangulatod emelkedőben vagy csökkenőben van éppen.

12.6. Eddig 70-en állt a hangulatom. Nem történt semmi, nem akcióztak ellenem, én se akcióztam, nem kutattam ki semmit, nem állítottam semmit, az éhezésem is ugyanannyi, mint eddig volt, mégis elkezdett zuhanni a hangulatom. Ez mitől van?

Valószínűleg pontosan 24 órával ezelőtt sikeres támadást hajtottak végre ellened. Ekkor 24 körig a néped bizonyos védelmet élvezett az éhezéssel szemben. Most ez a védelem megszűnt, és emiatt zuhan a hangulatod, mert a nép rosszul viseli az éhezést.

Oldal tetejére
13. Dekadencia
13.1. Mi a dekadencia és mi a célja?

A dekadencia egy mérőszám, amely az országod, a sereged szellemi és erkölcsi eltunyultságát szimbolizálja. Folyamatosan nő, amíg országodat nem éri semmilyen olyan külső behatás, amely felrázhatná a népedet a tespedtségből. A dekadenciád csökkenti a katonai támadó- és védőerődet, illetve az alvilági és mágikus támadóerődet. Annyival rosszabban támadsz sereggel, ahány % a dekadenciád. Az alvilág és a mágia támadóerejébe is beleszámít, de itt már csak a felével. A dekadencia célja, hogy megpróbálja csökkenteni azt a jelenséget, amely minden stratégiai játékra jellemző: az élmezőny elhúz, s mivel sokkal nagyobb erőforráskészlet áll rendelkezésére, az erőfölénye folyamatosan nő. Mivel a dekadencia növekedésével az ország ereje csökken, így az élmezőny óhatatlanul előbb-utóbb ellehetetlenedik, s az üldözők felzárkózhatnak.

13.2. Mitől nő a dekadenciám?

Magától. Ha az elmúlt napokban csak sikeres katonai akciód volt, s ellened nem követtek el sikeres akciót, akkor folyamatosan nő a dekadenciád. Ennek üteme kezdetben lassú (több, mint 2 hét kell, hogy elérje az 5 %-ot), de ez az ütem felgyorsul (30-ról 35-re változásához már csak 5 nap kell), majd lassuló ütemben éri el a maximumát, 70 %-ot. Van azonban egy-két eset, amikor hirtelen nő meg a dekadencia. Ilyen, ha népet váltasz, ha a gyarmatról 48 körön belül hazatér a sereged (kivétel, ha a gyarmatod szabadságra ment), és ilyen, ha egy birodalomból kiszállsz 900 kör előtt.

13.3. Mivel csökkenthetem a dekadenciám?

Veszteségekkel. Azaz akkor csökken a dekadenciád, ha veszteségeket szenvedsz el.
Ezek a következők lehetnek:

  • ha sikeresen megütnek;
  • ha elbuksz egy támadást;
  • ha ártó varázslatot szenvedsz el;
  • ha egységeidet csökkentő vagy másfajta ártó alvilági tevékenység áldozata leszel
  • ha lázítasz .

Természetesen a csökkentés mértéke változik akciótípusonként. Szintén lényeges, hogy "bekapott" ütés esetén a csökkentés arányos az otthon védekező és teljes sereged viszonyával! Részletes értékeket a súgóban találsz.

13.4. Megtámadtak, mialatt én is csatáztam, de mégsem csökkent a dekadenciám. Miért?

Ha kint van a sereged, akkor nem csökken a dekadenciád sem, mert nem szenvedtek vereséget. A dekadenciád az otthon lévő seregeddel arányosan csökken.

13.5. Most olvasom a súgóban, hogy minél magasabb valakinek a dekadenciája, annál kevesebb hírnevet tudok hozni tőle. Igaz ez másra is? Vagyis egy magas dekájú országtól kevesebb terület, zsákmány szerezhető, mint egyébként?

Nem. Csak a hírnévre vonatkozik.

Oldal tetejére
14. Harci kedv
14.1. A harci kedv hogyan növelhető?

Rövid távon:

  • pénzosztással
  • sikeres katonai akciókkal

Hosszú távon:

  • kikötők építésével
  • gyarmattartással (a gyarmatosítás ideje alatt)
  • zsoldemeléssel
  • hk bónuszos államformával
  • hk bónuszos néppel
14.2. Mekkora harci kedv növelést érek el 10%pont zsold-emeléssel?

100-as zsold alatt 10%pont zsoldemelés 4 hk változást eredményez, 100-as zsold fölött pedig 2-t.

14.3. Ha nem tudom fizetni a zsoldot, akkor a katonák elmennek, vagy csak lázonganak?

Ha a seregek valamilyen zsoldjukban hiányt szenvednek, esik a harci kedvük. Erről körönként üzenetet is kapsz az eseményekben. Ilyenkor létszám és hiány-arányosan hk-csökkenés fog jelentkezni Az éhezést az egyes népek különbözően tűrik, de tűrik, azaz nem halnak éhhalált egységeid, lelépni se fognak az országodból, csak a harci kedvük sínyli meg.

14.4. Gyarmatosítás esetén a +2 harci kedv növekedés tartós, vagy ideiglenes? (persze arra az időre vonatkozóan, amíg megvan a gyarmatom).

Tartós. Amíg rendelkezel gyarmattal, addig érvényes a +2 harci kedv. Viszont több gyarmat esetén is csak +2-t kapsz.

14.5. Mennyi a maximum és a minimum harci kedv?

A minimum 35%, a maximum 120%.

14.6. Miért jó a magas/alacsony hk? Melyiknek mik az előnyei?

Magas hk esetén kevesebb egységre van szükséged ugyanakkora támadóerő eléréséhez, így támadáskor vagy bukáskor (pl. mágikus akciónál) kevesebb az elhullás, kisebbek a veszteségek, könnyebb pótolni. A rettegés is kisebb mértékben gyengíti az országodat. (pl. 100-as hk-ból lerettegnek 5-t, az 5% gyengülés okoz, míg ha 75-ös hk-ból szednek le 5-t, az 6,67%-os gyengülést okoz.)

Alacsony hk esetén lehetőséged van zsoldemeléssel és pénzosztással hk-t emelni, így rövid idő alatt jelentősen megnövelheted az erődet (persze csak ideiglenesen). Alacsony hk-nál (feltételezve hogy az alacsony zsold miatt alacsony) több egységet tarthatsz, mint a magas hk-s országok, és ha ezt kiküldöd védőseregnek egy magas hk-s szövetségesednek, akkor birodalmi szinten sokat erősödtök vele.

14.7. Mit jelent, amikor a harci kedv mellett megjelenik a + vagy - jel?

Ez azt jelenti, hogy a harci kedved emelkedőben vagy csökkenőben van éppen.

Oldal tetejére
15. Rúna
15.1. Mi termeli a rúnát?

A szentély és a templom körönként 10 rúnát termel. Ezt módosíthatják a bónuszok.

15.2. Mi kell ahhoz, hogy több rúnát termeljek, mint amennyit fogyasztok?
  • Építs szentélyt vagy templomot!
  • Szüntess meg varázslatokat!
  • Kutass ki tudományokat, amik gyorsítják a rúnatermelést!

Nem kötező saját magadnak megtermelni a varázslataidhoz szükséges rúnát, akár piacról is beszerezheted.

15.3. Mi tárolja a rúnát?

A szentély és a továbbfejlesztett változatai (templom, panteon). Módosítják a raktárkapacitást növelő bónuszok.

15.4. Rúnaégetéskor pontosan mi történik?

Megsemmisül a célpont rúnáinak 6-12%-a és nálad ennek a mennyiségnek a 30%-a. Ha nincs elegendő rúnád akkor az ellenfélnél sem fogja elérni a 6-12%-ot.

15.5. Hivatalosan egy szentély 1000 rúnát tárol. Nekem jelenleg van 100 templomom, a rúnatároló-kapacitásom pedig 121000. Egy templomba több fér, mint egy szentélybe? Tudtommal nem kutattam ki eddig rúnatároló-kapacitást növelő bónuszokat. Nem is találkoztam ilyenekkel.

Egy templomba nem fér több rúna, mint egy szentélybe, és külön rúnatároló-kapacitást növelő bónuszok sincsenek, a kikutatott raktárbónuszok viszont hatással vannak erre is. Emiatt van eltérés az adatok között.

Oldal tetejére
16. Mana
16.1. A mana hol "termelődik"? Ugyanis nekem tegnap óta 65%-on van. Miért? Mögötte -0,5% pirossal, lehet ez az oka? De akkor ezt hogyan tudom megszüntetni?

A manatermelés állandó, alapban körönként 10-et regenerálódik, de ezt a mágikus bónuszok segíthetik, vagy népi máluszok ronthatják. A manát a varázslatok felrakása, és fenntartása csökkenti. A mágia oldalon láthatod a mana állapotát: x%, és mellette zárójelben a növekedés (zöld szám),vagy csökkenés (piros szám) mértékét. Ha a piros értéket mutat, az azt jelenti hogy a manatermelésed mínuszba megy. Ez azért van, mert túl sok varázslatod aktív és emiatt csökken a manád mindig. Vigyázz!! Ha a mana 50% alá csökken, 1-1 varázslat kikapcsol. A varázslatok akkor is kikapcsolnak, ha ugyan a mana még 50% fölött van, de körváltáskor a fenn lévő varázslatok frissítésével már 50% alá menne.

Oldal tetejére
17. Hit
17.1. Honnan van a hit?

Hitet a lakosság termel, 100 lakosonként 1 hitpont*hangulat*hittermelés bónusz körönként. Tehát pl. 18745 lakossal, 73% hangulattal, hitbónusz nélkül 18745/100*0,73=136.51=136 hitpont termelődik körönként.

17.2. Miért jó, ha sok hitem van?

Ezt akkor tudod jól kihasználni, ha mágikus néppel játszol (vagy mágiára berendezkedett országod van). Egy birodalmi háborúban például az ártó varázslatok sok hitet fogyasztanak.

17.3. Folyamatosan fogy a hitem. Eddig ez nem így volt. Most mit csináljak?

A varázslatok egy része hitpontot igényel. Amikor aktiválsz egy ilyen varázslatot, illetve többkörös varázslat esetén a fenntartásakor minden körben a megfelelő hitpont mennyiséget levonja addig, amíg meg nem szünteted a varázslatot. Ha túl sok varázslatot aktiválsz, amihez hitpont szükséges, akkor a hitpontegyenleged előbb-utóbb mínuszba fog menni. Ez ellen annyit lehet tenni hogy kikapcsolsz egy két varázslatot, magasabb hangulatot tartasz, hitbónuszos államformára vagy népre váltasz, vagy a nyugalmasabb időszakban, amikor nincs szükséged a hitet fogyasztó varázslatok nagy részére, akkor halmozod a hitet.

17.4. Nincs fent hitet fogyasztó varázslatom. Miért fogy a hit?

Gyógyító egység képzése is hitbe kerül.

Oldal tetejére
18. Ármány
18.1. Lopni próbáltam valakitől, de nem sikerült az akció. Miért fogyott akkor az ármányom?

Minden alvilági támadáshoz ármányra van szükséged, ami az akció végrehajtásakor azonnal levonódik. Az, hogy sikerrel jártál-e vagy sem, ebből a szempontból lényegtelen.

18.2. A szövetségesemnek sokkal gyorsabban regenerálódik az ármánya, mint az enyém. Miért?

Valószínű azért, mert olyan néppel játszik, aminek ármányregenerálódás sebességet növelő bónusza van (germán, egyiptomi), míg te nem, esetleg te vagy olyan néppel, ami máluszos erre (kelta, föníciai, perzsa). Az ármányregenerálódás sebessége a 3. kortól gyorsítható lesz különböző találmányokkal, és egy mágikus akcióval is (regenerálódás).

18.3. Igaz az, hogy minél alacsonyabb az ármányom, annál kevésbé védekeznek az alvilági egységeim? (0 ármánynál egyáltalán nem védekeznek)

Nem igaz. Az ármánynak a védekezésben nincs szerepe, csak a támadásban.

Oldal tetejére
19. Pontszám
19.1. Mitől nő a pontszámom?

A pontszám több részből tevődik össze:

  • beépítetlen terület (5 pont/hektár)
  • beépített terület (35 pont/hektár)
  • egységek (mágikus és alvilági egységek: 0.8 pont/db, alap katonák: 0.8 pont/db, elit katonák: 1 pont/db, gépi egységek: 2.2 pont/db)
  • lakosság (0.1 pont/lakos)

Továbbá:

  • piacra kitett egységek
19.2. A hírnévpont beleszámít a pontszámba?

Nem.

Oldal tetejére
20. Hírnév
20.1. Mitől nő a hírnév?

A sikeres katonai, alvilági és mágikus akcióktól (sikeres akciózás vagy védekezés). Ezen felül alapból körönként kapsz 1 hírnevet, illetve ha az összesített vagy a szinten belüli pontszám szerinti top 20-ban vagy, akkor extra hírnév jár ezért is.
Hírnév növekedés, ha semmi más nem indokolja: A játék ajánlásért szerezhető 250 hírnévpont akkor kerül kiosztásra, amikor az ajánló nevét megadó ország a 2. korszakba lép.

20.2. Miben különböznek a magas hírnevű országok, az alacsony hírnevűektől?

A több hírnévvel rendelkező országok többnyire aktívabbak, vagy a hírnévre hajtanak (direkt gyűjtik), vagy már régebb óta játszanak, így magától összegyűlt nekik.

20.3. Fogyott a hírnevem, pedig nem támadtak meg, nem buktam semmivel se, és az eseményekben se ír ki ellenem akciót. Ez mitől van?

Ez valószínűleg azt jelenti, hogy sikeres információszerző akciót (pl. kristálygömb, kémlelés, varázslatfelmérés, stb) hajtottak végre ellened.

20.4. Minek a függvényében kapok hírnevet ha mástól lopok és gömbözök? Főleg ha a másiknak jóval nagyobb a hírneve mint nekem?

Függ az ellenfél hírnevétől valamint az ellenfél dekadenciájától. 1% dekadencia esetén 3%-kal csökken a megszerezhető hírnév. 33% dekadencia fölött nem hozol semmit se.

Oldal tetejére
21. Helyezés
21.1. Most kezdtem a játékot. Mennyi idő kell ahhoz, hogy én legyek az első?

Pontosan nem lehet az idejét meghatározni, de annyi általánosságban elmondható, hogy a 7. kor eléréséhez a megfelelő tudományok kikutatásával együtt kell legalább 7-8 hónap, és utána lehet törekedni a top1 helyre, melynek elérése sokmindentől függ már, például kell egy jó birodalom, és sok játékra fordított idő.

Oldal tetejére
22. Üzemelés
22.1. Mitől függ, hogy munkáshiány esetén melyik épületem áll le?

Az egész az üzemeléstől függ. Az üzemelés alpont alatt kell beállítani az épületek működési fontosságát. Természetesen a legutolsó fog leghamarabb inaktívvá válni ha munkáshiányod lesz.

22.2. Hogyan állítsam be az üzemelést, hogy ne legyen probléma a lakosrablás?

Az üzemelésben olyan épületeket tegyél a prioritásban hátulra, amik a legkevésbé fontosak számodra, és esetleges leállásuk nem jár nagy veszteséggel. A piacot, építőtelepet, világítótornyokat akár már alapból leállítva tarthatod, amikor éppen nem használod őket, ezáltal több munkásod lesz, és előfordulhat, hogy 1-2 munkásrablás semmilyen hatással nem lesz az országodra.

Oldal tetejére
23. Képzés
23.1. A játék néha azt írja ki, hogy 11,4 kör, néha pedig azt, hogy 5,5/kör. Mit jelentenek ezek?

Ha az adott egységből egy körben több, mint egyet tudsz képezni, a játék a körönként képezhető egységek számát írja ki. Ez lehet törtszám, azaz a fenti 5,5/kör azt jelenti, hogy az első körben 5, a másodikban 6 egységed kerül kiképzésre.
Ha egy kör nem elég egy egység kiképzésére, a játék azt írja ki, mennyi kör szükséges egyetlen egység előállításához. Ilyenkor zárójelben láthatod, hol tart a képzés. Tehát a 11,4 kör jelentése: az első egység 12 kör múlva készül el és még marad egy kevés szabad kapacitásod az utolsó körben.
Viszont ne felejtsd el, hogy ez csak utasítás képzésre. Ha nincs meg minden szükséglet (ember, pénz, fegyver), ténylegesen nem ennyi (vagy akár semennyi sem) fog képződni!

23.2. Mi a továbbképzés és mi az átképzés?

A továbbképzés azt jelenti, hogy egy sima katonából elitet vagy gépet képzel.
Átképzés, mikor korszakot váltottál és egyel magasabb korosakra képzed a katonáidat.

23.3. A 4 kori gépet a 3 kori gépből átképezhetem?

Igen. Nem kell 4. koros gyalogost képezni és abból gépet. Közvetlen átképezhetőek az egységek

23.4. Korszakváltáskor átképzem az egységeimet, de milyen áron?

1/3 költségért (pénz, képzőpont, fegyver, pajzs, ló).

23.5. 5 gyalogos 5 helyet foglal a barakkban. Ha képzek belőle 1 ostromgépet, akkor az egy helyet fog foglalni vagy 5 helyet?

Ha átképzed, akkor már csak 1 helyet fog foglalni.

Oldal tetejére
24. Építkezés
24.1. A játék néha azt írja ki, hogy 3,4 kör, néha pedig azt, hogy 1,5/kör. Mit jelentenek ezek? kész

Ha az adott épületből egy körben több, mint egyet tudsz építeni, a játék a körönként építhető épületek számát írja ki. Ez lehet törtszám, azaz a fenti 1,5/kör azt jelenti, hogy az első körben 1, a másodikban 2 épület készül el. Ha egy kör nem elég egy épület felhúzására, a játék azt írja ki, mennyi kör szükséges egyetlen épület előállításához. Ilyenkor zárójelben láthatod, hol tart az építés. Tehát a 3,4 kör jelentése: az első épület 4 kör múlva készül el és még marad egy kevés szabad kapacitásod az utolsó körben. Viszont ne felejtsd el, hogy ez csak utasítás építésre! Ha nincs meg minden szükséglet (ember, pénz, anyag), ténylegesen nem ennyi (vagy akár semennyi sem) fog épülni!

24.2. Ha valamit építek, akkor miután elkészült kell ember a fenntartásához?

Házat (villát) és a könyvtárat kivéve igen, kell hozzá.

24.3. Eltűnt az összes raktáram készletestűl. Ez hogy lehet? Nem állt le. Az üzemelés menüben is elől volt! Eseményeknél semmi ezzel kapcsolatban!

Valószínűleg átépítetted birodalmi raktárrá.

Oldal tetejére
25. Kutatás
25.1. Miért nő a találmányok tudáspont (TP) igénye?

A TP igény pontszám arányos. Ha a kutatás közben felfedezel, vagy csak egyszerűen képeztél, ez növeli a TP igényeket.

25.2. Ha pl. termelek 2000 TP-t, de csak 1000 a fogyasztás, akkor lebonthatom-e a felesleges könyvtárakat? A fogyasztásba beszámolja a tudományok fenntartását is? Mire kell még TP, ha a kutatások már kész vannak?

A fogyasztásba csak a tudományok fenntartását számolja bele, a maradék pedig megy a kutatásra. Tehát ha már készen vagy a kutatással, akkor lebonthatod a felesleget. De vigyázz, mert 6. korosok tudják ellened használni a TP-lopást és ha nem termelsz elég tudáspontot, akkor leeshet a már kikutatott találmányod! Erről bővebben a súgóban olvashatsz.

25.3. Azt írja a súgó, hogy a találmányok megtartásához is kellenek a bölcsek. Mégsem látom, hogy tudáspont fordulna a fenntartásukra.

Olyan alacsony a fenntartásra fordított TP, hogy 0-át ír ki. Amint több tudományod lesz, vagy nagyobb pontszámod, már látni fogod.

25.4. A tudáspontot hogyan lehet tárolni?

Sehogy. Fel kell használni. A Tp felhalmozhatósága hatalmas előnyt jelentene. Játszol magas pontszámon, ahol gyűjtögeted a TP-t, majd lesüllyedsz pontban, és ott, ahol már akár feleannyiba (vagy még kevesebbe) kerül egy-egy tudomány, felhasználod kutatásra. Ezzel hátrányban lennének azok, akik rendesen kutatnak.

25.5. Ha korszakot lépek de még nincs meg minden találmány akkor azt a következő korszakban is ki tudom kutatni?

Igen.

25.6. Van olyan találmány, amit nem érdemes kikutatni?

Persze, de ezt mindenkinek magának kell eldönteni, hogy számára melyek a kevésbé fontosak. Ez stratégiától és egyéntől is függ, előfordulhat, hogy valaki mindent fontosnak tart.

25.7. Van-e értelme valamilyen meglévő kikutatott dolgot törölni?

Néhány tudomány csak egy következő tudomány kikutatását adja lehetőségként. Ha ezt a következő tudományt is kikutattad, akkor törölhető az előző, hiszen csak feleslegesen fogyaszt TP-t a fenntartása.

25.8. Hogy lehet, hogy 103%-on áll a kutatásom, és nem készült még el?

Vesztettél a pontszámodból (pl. területet vesztettél) és ezzel a kutatáshoz szükséges tudáspont kevesebb lett. Körváltáskor frissülni fog a % is. Jó esélyed van rá, hogy következő körben kikutatásra kerül, de ha még valójában nem érte el a 100%-ot, akkor beáll az adott %-ra.

25.9. Az előbb már 95%-on állt a kutatás, most meg 93%. Ez hogy lehet?

Közben nőtt a pontszámod (pl. területet fedeztél fel, vagy foglaltál el.) és ezzel a tudományhoz szükséges tudáspont is több lett.

25.10. Ha leállítok egy kutatást, és utána újra elindítom, akkor onnan folytatja, ahol előtte abbahagytam?

Nem. Leállítás esetén az addig belefektetett TP elvész, és előlről kell kezdened a kutatást. Ezért érdemesebb inkább visszaállítani 1%-ra a fontosságát, nem pedig leállítani.

25.11. Milyen sorrendben érdemes kikutatni egy adott kor tudományait?

Ez egyéntől és néptől függ, de általánosságban elmondható, hogy az alábbi sorrend a leggazdaságosabb egy kutatásra beállított országnál: születésszabályozás, halálozási, kutatási, férőhely, mezőgazdasági, többi.

25.12. A kutatásnál a státusz oszlopban azt látom, hogy Felfüggesztve. Ez mit jelent, és miért van?

Ha a kutatási határ alá süllyedsz, akkor a nem kutatható találmányok mellé kiírásra kerül a Felfüggesztve felirat. Bővebben ld. Súgó - Kutatás - Kutatás korlátozása c. részben.

25.13. Mit jelent a tudományok mellett az a szám? Gyorsabban kutatok, ha 10 helyett 99-et irok?

Ha egyszerre csak 1 tudományt kutatsz, akkor mindegy, hogy mennyin áll a súlyozás. Ilyenkor a működő könyvtáraid által termelt tudáspont +- bónusz/málusz számítanak. Amennyiben egyszerre beállítottál többet is, akkor tudod súlyozni a dolgot 1-től 99-ig.

25.14. Hogy jobb, ha egyszerre csak egy találmányt kutatok, vagy ha párhuzamosan többet?

Mindkét módszernek megvan a maga előnye és hátránya. Ha egyszerre kutatsz többet, akkor amíg kutatod őket, nem kell a fenntartásukra tp-t fordítanod, viszont addig, míg mind egyszerre meglesz, nem hatnak a bónuszaik se. Tehát az olyan tudományokat, melyek bónuszainak érvényesülése fontos lehet a kutatás szempontjából (pl. születésszabályozás, halálozási, kutatási, férőhely, mezőgazdasági tudományok), nem érdemes egyszerre kutatni, míg a többit igen.

25.15. Ha több dolgot kutatok egyszerre, különböző fontossággal, akkor van lehetőségem arra, hogy ezt a fontosságot menet közben módosítsam?

Igen, van. Egyszerűen írd be az új adatokat a Fontosság oszlopba, tégy pipát a Felfedezéshez, majd kattints a Végrehajt gombra.

25.16. Felfedeztem két találmányt, amelyek egyenként 10 %-ot adnak egyazon bónuszhoz. Miért ír ki mégis 21%-t?

A találmányok mindig a meglevő bónuszértéket növeli, így az egyes értékeket nem összeadni, hanem szorozni kell! 1,1*1,1=1,21 --> 21%

25.17. A kutatás kivárhatatlanul lassú. Hogyan gyorsíthatnám a kutatást?

A kutatás kialakításánál nem volt cél, hogy egy ország könnyen kikutassa az összes talalmányt. (Akkor semmi értelme nem lenne.) Így viszont döntened kell, hogy melyiket tartod a legfontosabbnak. A kutatás gyorsítására több lehetőséged is van. Állandó megoldás, ha kikutatsz kutatást gyorsító találmányokat. Növelheted öregeid számát, ha a halálozást csökkented, akár a születésszabályozás állításával.

Oldal tetejére
26. Termelés
26.1. Elfogyott a pénzem. Mit tehetek?
  • Leállítod a képzést, építkezést.
  • Magasabbra teszed az adót.
  • Piacon eladsz dolgokat.
  • Elmész fosztani.
  • Pénzt lopsz.
  • Építesz pénzverőt.
26.2. Meg tudom valahol nézni, hogy mennyi lesz a kiadás a következő frissítéskor?

A Készletek menüben írja ki az előző kör fogyasztását és ehhez számolja ki a várható kiadást.

26.3. Van 175 tanyám, kikutattam az olajfát, és mégse termelek olajat! Ez hogy lehet?

A termelés menüben be kell állítani.

26.4. Miért állt le a pénztermelés, amikor minden nyersanyagom pluszban, és a pénzverők is működnek?

Úgy állítottad be az üzemelést, hogy a frissítése során a pénzverők a bányák előtt frissülnek, így ha épp eladtad az összes rezet/bronzot/ezüstöt/aranyat, akkor a raktárat üresen találják frissüléskor a pénzverők és nem termelnek.

26.5. Van egy rakás bányám, amik termelnének, de mégse termelnek. Munkás is van, a hangulat is jó, Üzemelésnél is elöl vannak, nem is csempésznek, minden rendben van, csak az nem hogy ezek ellenére a termelésük 0.

Néhány bánya termelése halat igényel. Ilyen bányák: aranybánya, szénbánya, vasbánya. Halat a Halászfalu termel (30 lakosnak szállás + 15 halat termel/kör 12 munkást foglalkoztat), melyet tengerpatra tudsz építeni, de akár vehetsz a piacon is.

Oldal tetejére
27. Háború
27.1. Ha egymás felé megy két olyan ország serege, akiknek ugyanakkor van a körváltásuk, akkor az ér oda előbb, amelyiket előbb elküldték?

Nem. Az ér oda előbb, akinek előbb van a frissítése. Ez a randomtól függ.

27.2. Mi történik akkor ha indulok gyarmatolni és a célpont pont akkor érkezik gyarmatosítani hozzám?

Ez esetben egyikőtök fog csak gyarmatolni, mégpedig az, aki előbb odaér. A másik serege ugyanis az ütés pillanatában hazafordul.

27.3. Mi van akkor, ha én jóval felfelé ütöttem, de el kell mennem szabira még éjfél előtt, mielőtt kapnám a dicsőséges támadás után járó földet? Akkor is megkapom? Mikor kapom meg?

Ha jár, akkor szabi alatt megkapod a dicső földet.

27.4. Létezik a katonaságnál az 1% bukás?

Nem. Itt mindig az erősebb győz.

27.5. Védőseregeknél védekezésnél a küldő vagy a fogadó ország paraméterei érvényesek?

Védőseregnél mindig a küldő ország egységeinek alap harci értéke számít, és a fogadó ország bónuszai/máluszai, harci kedve és dekadenciája.

27.6. Buktam egy támadást, pedig a számoló szerint nyernem kellett volna. Védősereg nincs a célpontnál. Mi lehet az oka?

Lehet, hogy a célpontod gyarmat. Ekkor a nála lévő seregeket nem mutatja ki a védőseregfelmérés. Az is lehet, hogy a bónuszok nem pontosan úgy vannak, ahogy te számoltad, pl. katonai államformája van, míg te gazdaságival számoltál, stb. Az is lehet, hogy véletlenül le volt állítva pár barakkod vagy másmilyen katonai férőhelyed. Ilyenkor hiába látszik a főoldalon az összes sereged, amelyek alatt nincs működő katonai férőhely, azok nem vesznek részt a harcban. Továbbá számolásnál előforulhatnak kerekítésből adódó pontatlanságok (pl. főoldalon 85 a hk-d, de az valójában csak 84,7. A lemuria ezzel számol, te viszont a 85-össel.).

27.7. Visszavonták ellenem a hadüzenetet, de én szeretnék olyan akciót indítani az ország ellen, amihez hadüzenet kell (pl. gyarmatosítás, felperzselt föld). Még csinálhatok ilyen akciót? Ha igen, akkor mikor küldhetem el a sereget? Még a hadüzenet felbomlása előtt oda kell érnem, vagy elég a hadüzenet lejárta előtt 1 körrel a sereget indítanom?

A lényeg, hogy az akció indítása pillanatában legyen érvényes vagy éppen bomló hadüzeneted. Tehát mielőtt eltűnne a birodalom menüből a piros csík, addig el tudod küldeni a sereged gyarmatosítani, hadjáratolni, stb. Mire odaérsz, már lehet, hogy nincs hadüzenet, mégis be tudod gyarmatolni.

27.8. Sikerült elfoglalni: 0 hektár. Ez hogy lehetséges?

A hozott zsákmány függ a két ország pontszámkülönbségétől. Pontszámban minél nagyobb ország támadja a kisebbet, annál kisebb a hozott zsákmány, míg a zónahatárnál ez az érték 0-ra csökken. Vagy kimentél a zóna aljába ütni, vagy időközben, míg odaértél a célponthoz, a zónád aljára verték, vagy pedig ha ezek egyike se, ezesetben olyan sok a beépítetlen területed, hogy azokat beépítetnek számolva (szorozd meg 30-cal az üres földjeid, és add hozzá a pontszámodhoz) akkorára megnő a pontszámod, hogy úgy a fentebb említett eset következik be (egymás zónahatárára kerültök). Az üres területeidre mindig figyelj, ugyanis támadáskor azok beépítettnek számolódnak.

Oldal tetejére
28. Mágia
28.1. Tükörvarázs varázslat visszaverheti a honvágyat varázslatot?

Igen.

28.2. Sáskát/mérget/járványt/stb tettem valakire, de le szeretném venni. Van rá lehetőség?

Nincs. Sőt, ha nincs elég rúna, hit vagy mana, akkor sem omlik össze, csak kikapcsol.

28.3. Egyszerre mennyi többkörös támadó varázslat lehet egy országon? Tehát lehet rajta 2 sáskajárás?

Minden fajta támadóvarázslatból maximum egy darab lehet az országon, de ezen belül korlát nincs. Az hogy kinek a varázslata érvényesül az dönti el, hogy ki varázsolta rá több körre.

28.4. Maximum hány körre lehet feltenni a többkörös támadó varázslatokat az ellenfélre?

Maximum 24 kör.

28.5. Ha elmegyek szabira, akkor újra kezdődik az aktív kör számolás a sárkányköd varázslathoz?

Nem, de amíg szabin vagy nem telnek az aktív körök.

28.6. Bármennyi egységem is van, a mágikus akciók sikerességi valószínűsége nálam mindig max. 99%. Miért csak annyi? Soha nem lesz 100%?

A varázslatok maximális sikerességi esélye 99%. Tehát mindenkinek van 1% esélye arra, hogy bebukik egy 0 kasztos célpontnál is. Kivételek ez alól a mágikus védelmek, azokat 100% eséllyel lehet felrakni. (bár a progi itt is csak 99%-ot ír ki)

28.7. Ha csempészni szeretnék, akkor 3 körig kell nyitnom a térkaput, vagy elég, ha csak az akció körében van nyitva?

Csak az akció végrehajtásakor szükséges térkapu.

28.8. Több körös ártó varázslatott kaptam. Felmértem az ellenfelet és kiderült, hogy 100(?)egységgel varázsolta rám. Ha veszek a piacon gyorsan 500-at abból az egységből, akkor megszűnik a varázslat?

Nem szűnik meg.

Oldal tetejére
29. Varázslatok működése
29.1. A varázslataimnál az egyiknél az állapot oszlopban N található. Ez azt jelenti, hogy kikpacsolt ez a varázslatom? Ha igen, miért, és mit tehetk ellene?

Igen, azt jelenti, hogy a varázslatod nem működik jelenleg, kikapcsolt. Ennek oka, hogy valamiből hiányt szenvedsz (rúna, hit, mana 50% alá csökkent). Ha megtalálod az okot, és azt megszünteted, akkor következő körben visszakapcsol magától, nem kell újra ellőnöd a varázslatot. Persze el lehet, ha nem akarsz addig várni. Pl. Védelem varázslat kikapcsol rúnahiány miatt, kimész a piacra, veszel rúnát, de nem akarsz 1 kört várni, hogy aktiválódjon, mert közben támadhatnak, ekkor ha törlöd a varázslatot, és újra felrakod, aktív lesz egyből. De vannak olyan varázslatok, amiknél ezt nem érdemes megtenni, mert úgyis körváltáskor hatnak, pl. isteni szikra.

29.2. Mi történik akkor ha van egy papom és van egy másik ország akinek nincs egy sem, akkor én tudom őt rettegni? Vagy szükséges a hozzá megfelelő nehézségű pap?

Minden országnak van egy alap védekezési értéke. Azonban ez nem magas. Ha ellenfelednek nincs adott kasztból egy egysége sem, akkor kevés is elég ellene.

29.3. A súgóban azt látom, hogy az áldásnak negatív hatása van a hangulatra. Ez azért érdekes, mert a vari lényege pont az lenne, hogy a hangulatom megemelje. Valójában akkor mi történik?

Az áldás varázslat akkor hasznos számodra, ha valamilyen ok miatt a hangulatod 60 alá csökkent, vagy előreláthatólag csökkenni fog. Tehát nem az a célja a varázslatnak, hogy magasra felvidd a hangulatod és az ott is maradjon.

Oldal tetejére
30. Alvilág
30.1. Találmánykoppintásnál el lehet hozni az előző kor tudományait is?

Nem lehet. Csak a korszakod tudományait lehet koppintani.

30.2. Államformát lehet koppintani?

Nem lehet.

30.3. Ha csempészek valakitől, a célpontomnál milyen üzenetek kerülnek kiírásra? Akkor gondolom jelez neki a játék, mikor elhozom tőle az árut, de pl. akkor, mikor ténylegesen végrehajtom az akciót, és bejutok az országába, megjelenik nála valami?

Nem, legfeljebb esik a hírneve - innen gondolhatja, hogy akciót indítottak ellene. Körváltásodkor viszont kiírja nála, hogy "A termelés egy részét kicsempészték az országból:...".

30.4. Mi van akkor, ha elindítok egy csempészést, majd szabira megyek?

Amíg folyamatban van alvilági (mágikus, katonai) akciód, addig nem mehetsz szabira.

30.5. A Bankból el lehet lopni a pénzt?

Igen, el. A bank csak országod pénztároló kapacitását növeli meg (1.000.000 dénár/bank), a benne lévő pénzt külön nem védi.

Oldal tetejére
31. Statisztika
31.1. Mínuszba van a szabad férőhelyek száma. Mit csináljak?

Építs nekik megfelelő épületet!

  • katonáknak barakkot
  • alvilági egységeknek tolvajlakot
  • mágikus egységeknek szentélyt
  • bölcseknek könyvtárat.

Vagy add el őket a piacon, ha jelenleg nincs szükséged rájuk.

Oldal tetejére
32. Készletek
32.1. Egyik készletnél megjelent a következő:(40 körig elég !). Ezt hány körrel előtte írja ki nekem a program?

72 körrel.

32.2. Magasabb korszakba lépve azonnal megjelenik a készleteknél x áru. Hogyan került oda?

A magasabb koros cuccokat fosztogatás és lopás során hamarabb is megszerezheted és a raktáraidban el is tárolódnak, de amíg nem lépsz fel abba a korba, ahol már kikutathatóak, addig nem használhatod őket. Mikor az adott korba lépsz, akkor láthatóvá válnak számodra a készleteid között.

32.3. A regenerálódás varázslat 3 hitpontot fogyaszt, de a készleteknél azt jelzi, hogy 165 hitpont a fogyasztásom. Ez hogy lehet?

A mágikus akciók rúna és hitpont igényei 1000 pont értékű országra vannak kialakítva. Mivel a regenerálódás varázslat 1000 pontonként 3 hitpontot igényel, 165 hitpontot 55.000 pont értékű ország fogyaszt. Számolás: (165/3)*1000=55.000 pont. Ha tehát 100.000 ponton szeretnél regenerálódás varázslatot fenntartani, akkor (100.000/1000)*3=300 hitpont lesz a fogyasztásod. Növekedés varázslatnál (1 hitpont fogyasztás 1000 pontonként) például 55.000 ponton ez 55 hitpontot, 100.000 ponton 100 hitpontot igényel. Röviden: kereken 1000 pontonként növekszik a megadott rúna és hitpont igénynek megfelelő értékkel a fogyasztásod.

Oldal tetejére
33. Bónuszok
33.1. Nem értem a bónuszok oldalon a soronkénti szorzásokat, nekem sehogy sem jönnek ki azok az eredmények, ami az összesen oszlopban van.

Oszloponként egyesével szorzódnak össze. Pl: tudományok: 10%+5%+5%=1.1*1.05*1.05=1,21275 (21%) Utána ezek sorban is összeszorzódnak: Népi bónusz 10% Épület 5% =1,21275*1,1,*1,05=1,40 (40% bónusz) Összesen 40% bónuszt kapsz a sima összeges 35% helyett. Ha mínusz értéked van, pl. -20%, akkor 0,8-cal kell felszorozni az értékeket.

33.2. Államformát váltok, akkor mi történik?

Ha be volt állítva az automatikus államforma-váltás, akkor ahogy kikutattad az újat, az automatikusan életbe lép, azaz a régi bónuszai megszűnnek, az újak pedig életbe lépnek.

Ha nem volt beállítva, akkor a váltás csak forradalommal lehetséges, ilyenkor a váltás között 48 körig forradalom lesz az országodban, és ezalatt az idő alatt egyik államforma bónuszai sem fejtik ki hatásukat.

33.3. Ha dupla zsoldot adok az egységeimnek, akkor a "Katonák zsoldja -5%" bónusz értéke is megduplázódik?

Ugyanúgy -5% marad, de duplán fejti ki hatását, mert dupla annyinak az 5%-a is dupla annyi.

34.3. A kikutatott államforma bónuszai elvesznek, ha egy másik államforma lép a helyébe?

Igen.

Oldal tetejére
34. Demográfia
34.1. A születés szabályozás mire jó? (fogamzásgátlás tudomány)

Ha a születendő gyerekek száma alacsony, akkor növeled a munkaképes lakosság arányát, illetve a bölcsek számát, ellenben egy alvilági lakos rablás érzékenyen érinthet. Vica-versa ellenkező esetben.
Pl.: Születésszabályozás: 5.5 - 6.5
5.5 értéknél sok munkás, sok tudós. 6.5 érték mellett kevesebb munkás és tudós.
Minél alacsonyabbra állítod ezt az értéket, annál hatékonyabb lesz az országod, de érzékenyebb a lakosrablás akciókra.

34.2. Ha sokat képzek hogyan állítsam a születést?

Magas képzés esetén érdemes egy kicsit feljebb állítani a szokásosnál, hogy legyen kellő számú születés.

34.3. Legalacsonyabb értéken van a születésszabályozás és nem tudják belakni az üres helyeket. Mindig van üres lakos férőhely. Miért?

Ez a probléma akkor jelentkezik, mikor a születések száma a legalacsonyabb értéken van, és nincs kikutatva minden halálozási bónusz. Valamint ez a probléma előfordulhat még 7. korban 3.5-ös születésszámnál. Itt vagy feljebb kell egy kicsit emelni ezt az értéket vagy kell mellé építeni fél% kórházat.

Oldal tetejére
35. Pontlista, top-listák
35.1. A pontlistán VED vagyok, ez mit jelent?

Védettséget élvez az országod 48 óráig korváltás után, vagy a játék elején, vagy 72 körig sk után.

35.2. A pontlistán lekért országok között néhányat nem látni, ellenben azok fent vannak a TOP listákon. Miért?

Ez azért van, mert ők hosszabb szabadságon vannak. A Top-listán megjelennek ők is, de a pontlistából egy idő után automatikusan kikerülnek.

35.3. Ha egy ország előtt a TILT jelzés van, az miben befolyásolja az adott ország működését?

Adott körig nem léphet be az országába, viszont támadható. Az, hogy hány körig kapott tiltást az adminok döntésén alapszik.

35.4. Pontlista szerint benne vagyok a korszak top20-ban, mégsem kapok plusz hírnevet. Miért?

Ennek az az oka, hogy a tartósan szabadságon lévő országok nem látszanak a pontlistában. Nézd meg a Korszak szerinti top50-et!

Oldal tetejére
36. Események
36.1. Mennyi ideig láthatóak az események?

72 óráig.

Oldal tetejére
37. Krónika
37.1. Mi a különbség a krónika és a birodalmi krónika között?

A krónikában csak a te katonai akcióidat látod, a birodalmi krónikában pedig az egész birodalmadét.

Oldal tetejére
38. Üzenetek
38.1. Nem szeretnék üzenetet kapni egy játékostársamtól. Mit tegyek?

A sorszámát írd be az üzenetek menü tiltólista mezőjébe. Több ország megadása is lehetséges, a sorszámokat vesszővel elválasztva kell megadni. Hogy be tudd azonosítani az országokat, írhatsz bele szöveget is, akár a teljes nevüket kimásolhatod vesszővel elválasztva, úgy is tiltva lesznek.

38.2. Honnan tudom, hogy akinek írtam az már elolvasta az üzenetemet?

Az üzenetek menüben az elküldött üzeneteknél látod az elküldött üzeneteidet és amennyiben már elolvasta az illető, akkor az üzenet alatt a jobb oldalon írja majd ki, hogy elolvasta.

38.3. Trágár üzenetet kaptam, sértőnek találom. Hova fordulhatok?

Írj egy moderátornak vagy a support@lemuria.hu-ra. Addig is letilthatod az illetőt, hogy ne tudjon írni neked.

38.4. Ha olyannak küldök üzenetet, aki épp szabadságon van, mikor visszajön, el tudja olvasni majd?

Igen, ha még az üzenet automatikus törlődése előtt belép, és megnézi.

Oldal tetejére
39. Fórumok
39.1. Beszélgetni szeretnék a többi játékossal két körváltás között. Hol tehetem?

Erre a legjobb hely az általános fórum. ;)

39.2. Miért nem tudom ötletemet stratégiák fórumra beírni?

Mert még nem érted el a 3. kort.

39.3. A fórumok moderáltak?

Igen. A fórumok moderálását kiválasztott játékosok végzik.

39.4. Miért van kis piros ? a fórum neve mellett?

Mert új, számodra olvasatlan üzenet érkezett a fórumra.

39.5. Ha igen vaskos gömbüzit találok, akkor kinek kell szólni, hogy moderálja?

Írj egy adminnak, moderátornak vagy a support@lemuria.hu címre!.

Oldal tetejére
40. Piac
40.1. Eladtam egy rakás árut, de csak a pénz egy része érkezett meg. Miért?

Lehetséges, hogy nem egyszerre vették meg az áruidat, így később fog megérkezni hozzád.

40.2. Mi az, hogy a piac zárva lépjél be újra?

Lejárt a belépéstől számított 20 perc. Ennyi ideig férhetsz hozzá a piachoz egy belépő felhasználásával.

40.3. Több mint 1 piaci belépőt akarok, mi kell ehhez?

Piacokat kell építened. 1% piac után kapsz +1 belépőt.

40.4. A kirakott áruk meddig maradnak a piacon?

A kiérkezéstől számított 30. körig. Ezután ha nem veszi meg senki, a 90%-a visszakerül hozzád, 10% pedig kezelési költségként levonásra kerül. Extrém esetben (ha túl drágán tetted ki) a teljes árukészletedet elkobozzák.

40.5. Elfogyott a karavánom. Mit tehetek?

Építhetsz fogadókat, melyek 500.000 dénárral növelik a naponta piacról vásárolható áru értékét, vagy várd meg a következő napot, és újratöltődik a karavánforgalmad.

40.6. A piacról több pénzem érkezik be, mint azt tárolni tudnám. El fog veszni?

Igen, el fog veszni. Azonban lehetőséged van építeni bank épületet, ami 1.000.000 dénárt tárol az alap tárolókapacitáson kívül.

40.7. Ha elhasználom az összes piacbelépőm egy napra, és utána szabira megyek, akkor aznap, mikor visszajövök, lesz érvényes piacbelépőm, vagy meg kell várnom az éjfélt, és csak utána?

Nem lesz. A piac mindig éjfélkor frissül az aktív játékosok számára.

Oldal tetejére
41. Felfedezés
41.1. Mitől függ, hogy éppen mennyi területet tudok felfedezni?

Hogy mennyi területre van elég pénzed, gabonád, gyalogosod. Ezen felül maximum a területed 15%-ának megfelelő föld lehet egyszerre felfedezés alatt.

41.2. Ma elküldök felfedezni 20 hektárt, de holnap nem jövök be. Kiadhatom a parancsot előre az építkezésre?

Igen. Fel fog épülni.

41.3. Felfedezéskor 3 rézlelőhelyet találtam, még nem tudom felépíteni, a terület elveszik?

Nem veszik el. Amikor kikutatod a szükséges találmányt, megjelennek a lelőhelyek.

41.4. Kiküldtem 2 hektárt felfedezni, de nem látom sehol se a területeket. Miért?

A felfedezés ideje alapból 24 kör (bónuszok módosíthatják). A felfedezési idő lejártatakor jön be a föld.

41.5. A felfedezést vissza lehet vonni?

Nem.

41.6. Felfedezésnél az indítás pillanatában dől el, hány bányád jön be, vagy amikor lejárt a 12-24-36 környi felfedezési idő?

Mikor lejár a felfedezési idő.

41.7. Szabadság alatt megy a felfedezés?

Nem.

41.8. Irányított felfedezésnél számít-e, hogy egyszerre indítok sok embert, vagy kevesebbet több részletben? Úgy értem, nagyobb valószínűséggel szerzek-e területeket az egyiknél, mint a másiknál?

Ugyanaz a valószínűsége.

41.9. Ha új területekhez szeretnék jutni, akkor a felfedezés, vagy a területszerzés éri meg jobban gazdaságilag?

Kisebb pontszámon, ahol még olcsó a felfedezés, vagy ha drága sereged van (gép, elit), akkor megéri felfedezni. Hogy hol az a határ, ahol már a területszerzés a gazdaságosabb, azt neked kell tudni eldönteni. Nem csak számadatoktól függ, lehetnek egyéb okok is, amiért valaki inkább a felfedezést részesíti előnyben, még akkor is, ha a másik gazdaságosabb lenne (pl. nem akar harcolni, nem akarja felbosszantani a környéket, stb). Továbbá amikor speciálisan egy adott területtípusra van szükséged (pl. aranylelőhely), akkor mindenképpen érdemes ezzel próbálkozni.

Oldal tetejére
42. Adó
42.1. Mennyi adót fizet a lakosság, és az adó hogyan módosítja a hangulatot?

A fizetett adó szintje alapban (20% adó mellett) 1.7 dénár/munkás/kör. Persze erre rájönnek a bónuszok is még.
Az adónak a hangulatra gyakorolt hatása: 10%pont adóemelés 5-tel csökkenti arányosan a hangulatot.

42.2. Mennyire állítsam az adókulcsot a játék elején?

Ez népedtől is függ. Kezdetben 20-35 körüli értékkel próbálkozhatsz. Rövid időn belül látni fogod a néped reakcióját az adóra.

Oldal tetejére