Lemuria FAQ
Legutóbbi frissítés: 2003. március 23. 10:37:42

Tartalom

Kérdések és válaszok

  • 1. Általános

      1.1. Problémám, kérdésem van. Hova fordulhatok?

      Több lehetőséged is van. Először nézd meg újra a leírást vagy a súgó ide vágó részét, esetleg ezt a FAQ-ot, hátha figyelmesen elolvasva rátalálsz magad is a válaszra. Ha ez nem segít, technikai kérdéseddel bátran keresd fel a Kezdő fórumot, ahol valószínűleg hamar kapsz választ kérdésedre!
      Ha véleményed szerint hibát találtál, írd meg a bug@lemuria.hu címre!
      Ha "óvást" szeretnél benyújtani, ötleted vagy észrevételed van a játékkal kapcsolatban, azt a support@lemuria.hu email címre írhatod meg!
      Ha ezzel a FAQ-kal kapcsolatban van észrevételed, írj bátran a faq@lemuria.hu címre!

      1.2. Lemuria Zsargon -gyakran használt rövidítések-

      JKSZ= Játékon Kívüli Szövetség
      (minden ennek minősül, ami nem azonos birodalmon belüli két ország között történik)

      kati: katona
      toli: tolvaj
      vari: varázsló
      ori: ország
      tudi: tudomány
      szövi: szövetséges
      HK =harci kedv
      TP =tudás pont

      1.3. Milyen böngészőt használjak?

      A játékot több böngészőkkel teszteltük.
      Internet Explorer 5.5 vagy újabb böngészőkkel probléma nélkül fut.
      Netscape 6.0 böngészővel -- a böngésző CSS kompatibilitási problémái miatt -- nem használható.
      Az Opera apróbb vizuális problémáktól eltekintve megfelel.
      Lehetséges, hogy régebbi, vagy egyéb böngészőkkel is müködik, de ezek a játék által nem támogatottak!

      1.4. Bár a játék által hivatalosan támogatott böngészőt használok, mégis gondjaim vannak a jaték oldalainak letöltésével. Mit tegyek?

      A játék használatához engedélyezni kell a cookie létrehozását a böngészőben.
      Ha ez sem segít, megpróbálhatod a TweakMaster-rel beállítani az MTU-t. Ez gyakran orvosolja a problémákat.

      1.5. Mennyi egy töketlen fecske maximális repülési sebessége?

      A kérdés roppant helyénvaló! Mint zöldfülű vagy veterán uralkodó, jártasnak kell lenned a tudományokban, s komoly történelmi adatok bizonyítják, hogy néha egy küldetés sorsa függhet az eféle -- első ránézésre érdektelen -- adatok ismeretén...
      ...mindazonálltal vissza kell kérdeznem: afrikai vagy európai fecskéről lenne szó? :o)

      1.6. A SZABI hány napig tart?

      Minimum 60 kör, felső határa nincsen.

  • 2. Főoldal

  • 3. Ország

  • 4. Birodalom

  • 5. Rang

  • 6. Korszak

  • 7. Sziget

  • 8. Nép

  • 9. Terület

  • 10. Lakosság

  • 11. Munkanélküli

  • 12. Hangulat

  • 13. Dekadencia

      13.1. Mi a dekadencia és mi a célja?

      A dekadencia egy mérőszám, amely az országod, a sereged szellemi és erkölcsi eltunyultságát szimbolizálja. Folyamatosan nő, amig országodat nem éri semmilyen olyan külső behatás, amely felrázhatná a népedet a tespedtségből. A növekedés sebessége kezdetben lassú, majd egyre gyorsabb ütemben nő, majd 50 % felett lassulni kezd, amíg el nem éri a maximumát, 70 %-ot.
      A dekadenciád csökkenti a katonai, alvilági és mágikus támadó- és védőerődet.
      Ezt lázítással lehet leküzdeni, vagy ha sikeresen megtámadják az országodat.
      Annyival rosszabban támadsz ahány % a dekadenciád. Az alvilág és a mágia támadóerejébe is beleszámít, de itt már csak a felével.
      A dekadencia célja, hogy megpróbálja csökkenteni azt a jelenséget, amely minden stratégiai játékra jellemző: az élmezőny elhúz, s mivel sokkal nagyobb erőforráskészlet áll rendelkezésére, az erőfölénye folyamatosan nő. Mivel a dekadencia növekedésével az ország ereje csökken, így az élmezőny óhatatlanul előbb-utóbb ellehetetlenedik, s az üldözők felzárkózhatnak.

      13.2. Mitől nő a dekadenciám?

      Az egyszerű válasz: magától.
      Ha az elmúlt napokban csak sikeres katonai akciód volt, s ellened nem követtek el sikeres akciót, akkor folyamatosan nő a dekadenciád. Ennek üteme kezdetben lassú (több, mint 2 hét kell, hogy elérje az 5 %-ot), de ez az ütem felgyorsul (30-ról 35-re változásához már csak 5 nap kell), majd lassuló ütemben éri el a maximumát, 70 %-ot.
      Van azonban egy-két eset, amikor hirtelen nő meg a dekadencia. Ilyen, ha népet váltasz korszakváltás után, s ilyen, ha egy birodalomból kiszálsz.

      13.3. Mivel csökkenthetem a dekadenciám?

      Megint röviden válaszolva: veszteségekkel.
      Azaz akkor csökken a dekadenciád, ha veszteségeket szenvedsz el. Ilyen lehet:
      - ha sikeresen megütnek;
      - ha elbuksz egy támadást;
      - ha ártó varázslatot szenvedsz el;
      - ha egységeidet csökkentő, alvilági tevékenység áldozata leszel.
      Természetesen a csökkentés mértéke változik akciótípusonként.
      Szintén lényeges, hogy "bekapott" ütés esetén a csökkentés arányos az otthon védekező és teljes sereged viszonyával!

      13.4. Mennyivel csökken a dekadenciám egy ellenem végrehajtott sikeres akció után?

      Ha a teljes sereged részt vesz a harcban, akkor

      Bukott támadás: 1%
      Sikeres védekezés 1%
      Átjött fosztogatás 3%
      Átjött rombolás 4%
      Átjött földfoglalás 5%
      Hadjárat 7% a csökkenés mértéke.

      13.5. Megtámadtak, mialatt én is csatáztam, de mégsem csökkent a dekadenciám. Miért?

      Ha kint van a sereged, akkor nem csökken a dekadenciád sem, mert nem szenvedtek vereséget. A dekadencia a seregedre vonatkozik, de az országodat befolyásolja, így előfordulhat, hogy az országod gyengül, de ha a sereg nem szenvedett károkat, akkor a negatív bónuszod (dekadenciád) nem csökken.

      13.6. Mi van, ha felmegy 70%-ra? Fölé is mehet?

      Könnyen letámadnak téged és nehezen támadhatsz te másokat.
      Nem mehet 70% föle. Ez a maximum.

  • 14. Harci kedv

  • 15. Rúna

  • 16. Manna

  • 17. Hit

      17.1. Honnan van a hit?

      Hitet a lakosság termel, 100 lakosonként 1 hitpont*hangulat/ kör.
      Tehát 18745 lakossal, 73% hangulattal, tudományos bónuszok nélkül 18745/100= 187.45=187
      187*0,73=136.51=136 hitpont/kör termelődik.

  • 18. Ármány

  • 19. Pontszám

  • 20. Hírnév

      20.1. Mitől nő a hírnév?

      A katonai, alvilági és mágikus sikeres akcióktól.
      Ezen felül alapból körönként kapsz 1 hírnevet, illetve ha a top 50-ben, top 20-ban vagy szinten belül, akkor extra hírnév jár ezért is!
      Hírnév növekedés, ha semmi más nem indokolja:
      A játék ajánlásért szerezhető hírnevek ki lettek osztva azok esetében, akiket ajánlóként megadtak és az ország minimum a 2. korszakban játszik már.
      A továbbiakban ez automatikusan fog menni, ha valaki lép, az ajánló megkapja a 250 hírnevet utána.

  • 21. Helyezés

  • 22. Üzemelés

  • 23. Képzés

      23.1. A játék néha azt írja ki, hogy 11,4 kör, néha pedig azt, hogy 5,5/kör. Mit jelentenek ezek?

      Ha az adott egységből egy körben több, mint egyet tudsz képezni, a játék a körönként képezhető egységek számát írja ki. Ez lehet törtszám, azaz a fenti 5,5/kör azt jelenti, hogy az első körben 5, a masodikban 6 egységed kerül kiképzésre.
      Ha egy kör nem elég egy egység kiképzésére, a játék azt írja ki, mennyi kör szükséges egyetlen egység előállításához. Ilyenkor zárójelben láthatod, hol tart a képzés. Tehát a 11,4 kör jelentése: az első egység 12 kör múlva készül el és még marad egy kevés szabad kapacitásod az utolsó körben.
      Viszont ne felejtsd el, hogy ez csak utasítás képzésre. Ha nincs meg minden szükséglet (ember, pénz, fegyver), ténylegesen nem ennyi (vagy akár semennyi sem) fog képződni!

      23.2. Nem értem, mi a továbbképzés és mi az átképzés!

      Mikor korszakot lépsz, az eddigi katonai egységeid elavultá válnak. Továbbra is tudod őket használni, de újat nem tudsz képezni belőlük. Viszont át tudod őket képezni. (Mitöbb, erre szükséeged is lesz, mert nem tudsz addig korszakot váltani, amig elavult egységeid vannak.)
      A továbbképzésre csak a 3. korszaktól lesz szükséged. Elit egységek képzéséhez hagyoményos egységekre van szükség, s ezeket lehet továbbképezni. Tehát a továbbképzés nem növeli az egységeid számát, csak sereged erejét!

      23.3. Miért nem tudok kőhajítót képezni, pedig mindenem van hozzá?
      Azt mondja, elit támadóra, hogy szülő hiány…

      Az elitet és gépet a normál seregekből képzi, tehát 5 normál gyalogosból egy gépet, 1 normál védőből, illetve támadóból 1 elit védőt, illetve támadót. Ha nincsen elég normál haderőd, kiírja, hogy szülőhiány

      23.4. ..és ha van anyagom, pénzem és hajítódárdás szülő is?

      Semmilyen toborzás illetve képzés nem indul el, ha hiányzik a legfontosabb "alapanyag": toborozható lakosok, illetve tovább képezhető egységek. Csak a munkanélküli 15-30 év közötti férfi lakosság toborozható.
      Ha munkaerőhiány van, akkor nem lehet toborozni a lakosságból.

      További kikötés, hogy a 15-30 éves korosztályban a nők száma nem lehet 5x magasabb, mint a férfiak száma, tehát ha ezt a szintet eléri valaki, akkor nem toborozhat be több férfit.

      23.5. ..és ha ELITet képzek?

      Nem volt fegyvere a raktárban csak termelésben, és ilyenkor előbb van képzés, utána termelés.
      Ez a programban beállított frissülési sorrend miatt van. (nem az országodnál, hanem kollektíven a lemuria.hu-nál).

      23.6. A 4 kori elitet a 3 kori elitből átképezhetem?

      Igen, nincs szükséged 4. kori gyalogot képezni és abból gépet. Közvetlen átképezhetőek az egységek, elitnél szintúgy.

      23.7. Korszakváltáskor átképzem az egységeimet, de milyen áron?

      1/3 költségen, mint normálisan az igény lenne.

  • 24. Építkezés

  • 25. Kutatás

  • 26. Termelés

      26.1. Elfogyott a pénzem. Mit tehetek?

      Nagyon sok minden viszi a pénzt. Ezek közül a zsold állandó kiadás, míg a képzés, építés mértékét te szabod meg.
      Kezdetben állandó pénzforrásod kizárólag az adóból van, így ennek állításával találhatsz egyensúly a bevétel és a morál között.
      A katonák zsoldjának állításával is sporolhatsz, de ne feledd, hogy ez hat a katonai morálra.
      További pénzszerzési mód, ha elveszed valakitől: akár fosztogatással, akár tolvajakciókkal. Ennél békésebb módszer, ha a piacon próbálsz szerencsét.
      Későbbi korokban további pénzszerzési lehetőségek (varázslat, pénzverő) nyílnak meg.

      26.2. Ha nincs étel, mi történik?

      Mint egy jó katonaállamban, először a vérből és fizetésből élők kapják meg a jussukat, tehát a katonák. Ha marad étel, a polgári lakosság is kiszolgálásra kerül.
      Ez azt jelenti, hogy ha csak kicsit vagy alatta a szükségletnek, a sereg teljes ellátásban részesül, de a lakosság morgolódni kezd (azaz csökken a morál). Ha ennél is rosszabb a helyzet, akkor már a katonai morál is esni kezd.

      26.3. Meg tudom valahol nézni, hogy mennyi lesz a kiadás a következő frissitéskor?

      Nem. mivel a tényleges kiadás teljesen "kiszámíthatatlan".
      Például, ha olyan épületet építesz éppen amihez sok kő kell és jó draga, és van is köved hozzá, akkor a következő körben az építkezés rengeteg pénzt fog elvinni, és utána a képzés elvisz még valamennyit.
      Ugyanakkor, ha nincs köved, mert ellopják, akkor mi történik? Az építkezés nem halad, tehát nem vonódik le a nagy költség csak a képzés költsége fog levonódni. Az adókulcsod ugyan annyi, megis két teljesen más eredmény jön ki a két esetben.
      A fentiek alapján arra lenne szükség, hogy minden tevékenységed után a játék egy teljes frissítést szimuláljon le, amely lehetetlen.
      Amit megegyszer kiemelnék, hogy ez a játék utasításokon alapul és nem csak tevékenységeken!
      A készletek oldal csak arra szolgál, hogy utólag lássad 1-1 kör eredményét.

      26.4. Van 175 tanyám, kikutattam az olajfát, és mégse termelek olajat! Ez hogy lehet?

      A termelés oldalon tudod beállítani a termelési arányokat.

  • 27. Háború

  • 28. Mágia

  • 29. Varázslatok működése

  • 30. Alvilág

  • 31. Statisztika

  • 32. Készletek

  • 33. Bónuszok

  • 34. Demográfia

      34.1. A születés szabályozás mire jó? (fogamzásgátlás tudomány)

      Ha a születendő gyerekek száma alacsony, akkor növeled a munkaképes lakosság arányát, illetve a bölcsek számát, ellenben egy alvilági lakos rablás érzékenyen érinthet. Vica-versa ellenkező esetben.

      Pl.: Születésszabályozás: 5.5 - 6.5

      5.5 értéknél sok munkás, sok tudós.
      6.5 érték mellett kevesebb munkás és tudós.

      Minél alacsonyabbra állítod ezt az értéket, annál hatékonyabb lesz az országod, de érzékenyebb a lakosrablás akciókra.

  • 35. Pontlisták

  • 36. TOP-listák

  • 37. Események

  • 38. Krónika

  • 39. Üzenetek

  • 40. Fórumok

  • 41. Piac

  • 42. Felfedezés

  • 43. Adó