Lemuria FAQ |
Legutóbbi frissítés: 2003. március 23. 10:37:42 |
Tartalom |
|
Kérdések és válaszok |
1. Általános 1.1. Problémám, kérdésem van. Hova fordulhatok?
Több lehetőséged is van. Először nézd meg újra a leírást vagy a súgó ide vágó részét, esetleg ezt a FAQ-ot, hátha figyelmesen elolvasva rátalálsz magad is a válaszra. Ha ez nem segít, technikai kérdéseddel bátran keresd fel a Kezdő fórumot, ahol valószínűleg hamar kapsz választ kérdésedre! 1.2. Lemuria Zsargon -gyakran használt rövidítések-
JKSZ= Játékon Kívüli Szövetség 1.3. Milyen böngészőt használjak?
A játékot több böngészőkkel teszteltük. 1.4. Bár a játék által hivatalosan támogatott böngészőt használok, mégis gondjaim vannak a jaték oldalainak letöltésével. Mit tegyek?
A játék használatához engedélyezni kell a cookie létrehozását a böngészőben. 1.5. Mennyi egy töketlen fecske maximális repülési sebessége?
A kérdés roppant helyénvaló! Mint zöldfülű vagy veterán uralkodó, jártasnak kell lenned a tudományokban, s komoly történelmi adatok bizonyítják, hogy néha egy küldetés sorsa függhet az eféle -- első ránézésre érdektelen -- adatok ismeretén... 1.6. A SZABI hány napig tart? Minimum 60 kör, felső határa nincsen. 2. Főoldal 2.1. Főoldalon van x terményem, készletekben meg y (y=0) Miért? Fosztogatás, lopás során szerezhetőek későbbi korok terményei, melyeket a raktár eltárol, és korváltásnál megjelenít neked, de addig nem tudod használni. Ellenben a főoldalon látható. 2.2. A főoldalon a hangulat mellet két minusz jel található. Mit jelent ez?
Azt jelenti hogy a következő körben csökkeni fog. Ha 1 '-' az csak kicsit, ha 2 '--' akkor már jobban. 3. Ország 3.1. Lemuria-ban van olyan, hogy ha egy idő után nem lépek a következő körbe, akkor összeomlik az országom ? Mivel a korszakok egyre nehezebbek nem kötelező mindenkinek továbblépni ! Sőt ! A hírnévpontokat is minden korszak TOP20 országa megkapja ! (És a felül levő korszakból lefele támadni +3 kör távolság, hogy védjük az alul levő korszak országait.) 3.2. Honnan lehet megtudni, hogy hányadik vagyok a korszakomon belül? A pontlista gondolom összesítés mindenkire nézve, nem? Igen. A Pontlista mindent mutat. A Toplista viszont lehetőséget ad a legkülönbözőbb statisztikákra (egy korszakon, egy szigeten belüli országok, stb). 3.3. Hogyan kell belépni az országomba úgy, hogy lássam? Lemuria.hu egy nem grafikusan 3D-vel támogatott online stratégiai játék. Ha ez így lenne, a letöltési idő hosszú perceket venne igénybe minden oldal esetében, ami élvezhetetlenné tenné a játékot a jelenlegi játékosok 99 százalékának. Egy online 3D-s grafikus stratégiai játék állandó sávszélesség igénye ~1024Kbps-es minimum vonalat igényelne. (UPC X2) 3.4. Mennyi ideig tart egy kör? 1 óra=1 kör 3.5. Mikor frissül az országom?
4 felé vannak osztva a váltások 3.6. ..és mi a frissítési sorrend?
Frissítés sorrendje: 3.7. Védettségem mikor múlik el? Meddig tart? Indulástól 48 körig. 3.8. Terület: 100 az milyen mértékben? Hektárban adjuk meg. 3.9. Mi az [SK] az ország neve mellett?
Sárkányköd varázslat alatt van az ország. Védelmi varázslat olyan országok részére, akik a békésebb játékot kedvelik. 3.10. Mit jelent a munkanélküliség aktuális értéke mellett a zárójelbe tett másik % ? Az épp munkanélküli tudósaid számét mutatja. 3.11. Mi az az érték, amikor a hangulat/harci kedv mellett megjelenik a + jel?
A + és a - jelek a görbét mutatják, milyen erősen változik pozitív, illetve negatív irányba. 3.12. A kikutatott államforma bónuszai elvesznek, ha egy másik államforma lép a helyébe? Igen. 4. Birodalom 4.1. Van-e értelme már rögtön az elején belépni egy birodalomba?
A kérdésre az egyszerű válasz: játékstílus és taktika kérdése. 4.2. Hogyan lehetek egy birodalom tagja?
Két lehetőséged van. Vagy te alapítasz birodalmat és abba toborzol tagokat, vagy csatlakozol egy másik birodalomhoz. 4.3. Hogy tudok valakit bevenni a birodalmamba? Az illetőnek kell jelentkeznie nálad és akkor a birodalom menüpontban, a szavazásnál megszavazod a belépését. 4.4. Hogy lehet birodalmi raktárat készíteni? Birodalmi raktárat majd rézkorban tudsz készíteni, miután kikutattad. 4.5. Ha van egy 4 tagú birodalom, ami 3 korai bronzosból és egy rézkoriból áll, akkor ugye nem vehet fel ötödik tagot. De megteheti-e, hogy kilép a rézkori (,már túl a 900 körön), felvesznek egy korai bronzost, és ötödiknek visszaveszik, a pár körrel korábban kilépett rézkorit? Igen, megtehetik. 4.6. 3,6-tól felfelé kerekít a program a tagok maximum létszámát illetően? Nem, az átlaghoz hozzáadsz 2-őt és egész részét veszed, úgy kapod meg a maximum létszámot. 4.7. Birodalmon belül mért nem lehet a pénzt megosztani? JKSZ (Játékon Kívüli Szövetség) megelőzése végett. 4.8. Mi van, ha birodalmi társamat ki szeretnem dobni a birodalomból, de csak ketten vagyunk, ő meg mindig csak szabin van? Hogy rakhatnám ki? Mivel a döntéshez szavazati többség kell, így egyedül nem fog menni. Vagy kilépsz te magad, és új birodalmat alapítasz, vagy írsz egy moderátornak/ adminnak, hogy segítsen. 4.9. Egy szövetséges elmegy szabira, nem jön vissza, de még nincs meg a 900 köre. Ha kiszavazzuk (nekünk sincs meg a 900) mindenki kap büntit? És ha megvárjuk míg nekünk felmegy 900-ra az eltöltött idő?
Ha kiléptek, miután elértétek a 900 kört, semmi hátrányotok nem lesz. A kilépőnek kell elérnie a 900 kört, hogy ne legyen retorzió a tagság megszünése miatt. 4.10. Egy embernek egyszerre csak egy szavazást lehet indítania? Vezér kijelölésében igen, de amúgy nem. 5. Rang 6. Korszak 7. Sziget 7.1. Hol nézem meg, hogy melyik szigeten vagyok? A főoldalon. 7.2. Hogyan lehet megtudni, hogy kik azok, akikkel 1 szigeten vagyok? Pontlista, vagy Top-listák (szigeten belül). Akinek kék térkapu van az országa mögött, (és nem SK), azokkal vagy egy szigeten. 8. Nép 8.1. Ha népet váltok, az eddigi bónuszaim átjönnek az új népre? Ha népet váltasz, akkor a régi nép bonuszai mennek az újé jönnek, amiket kikutattál azok maradnak. 9. Terület 9.1. Hogy tudok több területet szerezni? Felfedezel vagy katonai akciók közül a területszerzéssel. 9.2. Az üres területre mennyi lakos fér? A mindenkori házférőhely egyötöde. 10. Lakosság 10.1. Tegnap még 2050, ma már csak 2000 lakos fér el. Miért csökkent a házaim kapacitása? Nem csak a házak biztosítanak szállást a lakosságnak, de az üres területek is. Mivel közben valószínűleg beépítettél üres területe(ke)t, ez a szálláslehetőség csökkent. 10.2. Katonákból és más egységekből lehet több, mint amennyi elfér a szálláshelyükön. A lakossággal is ez a helyzet? Nem. Lakosaid száma csak annyi lehet, amennyi elfér. Másrészt, ha valamely oknál fogva csökken a kapacitás, nem rögtön mennek el, így időszakosan lehet túltelítettség. 10.3. A bölcsek fizetnek adót? Igen, de természetesen csak az, aki dolgozik. 10.4. Mennyi terményt fogyaszt a lakosság? Alapból 0,2 gabona/lakos, bónuszok módosíthatnak ezen. 11. Munkanélküli 11.1. A munkanélküliséget mi csökkenti? Képezni most nem akarok, bányát meg nem tudok építeni. Kevesebb házat kellett volna építened/ bonts le néhány meglévő házat akkor. 11.2. Nincsenek munkanélküli embereim . Hogy lehet ezen segíteni?
Leállítasz pár kevésbé fontos épületet. 12. Hangulat 12.1. Hogyan kell növelni a jókedvet, anélkül hogy pénzt osztanánk?
1. Csökkentsd az adó szintjét. 12.2. Mire is megyünk a jó hangulattal? Csak a hitpont termelésbe számít bele, ami kezdetben nem lényeges, a szaporulatba nem számít. Vagy tévedek?
Nagyon rossz hangulatnál sztrájkba lépnek a munkásaid, és bizonyos épületeid leállnak. 12.3. Miért csökken minden körben a népem hangulata? Alvilági vagy mágikus támadások hatására, illetve magas adóra, éhezésre reagálhatsz így. 12.4. Lázadás közben folyamatosan csökken a hangulat, vagy a végén esik egyet? Az elején egyszerre dupla mínusz, és ez ad egy negatív tendenciát. 13. Dekadencia 13.1. Mi a dekadencia és mi a célja?
A dekadencia egy mérőszám, amely az országod, a sereged szellemi és erkölcsi eltunyultságát szimbolizálja. Folyamatosan nő, amig országodat nem éri semmilyen olyan külső behatás, amely felrázhatná a népedet a tespedtségből. A növekedés sebessége kezdetben lassú, majd egyre gyorsabb ütemben nő, majd 50 % felett lassulni kezd, amíg el nem éri a maximumát, 70 %-ot. 13.2. Mitől nő a dekadenciám?
Az egyszerű válasz: magától. 13.3. Mivel csökkenthetem a dekadenciám?
Megint röviden válaszolva: veszteségekkel. 13.4. Mennyivel csökken a dekadenciám egy ellenem végrehajtott sikeres akció után?
Ha a teljes sereged részt vesz a harcban, akkor 13.5. Megtámadtak, mialatt én is csatáztam, de mégsem csökkent a dekadenciám. Miért? Ha kint van a sereged, akkor nem csökken a dekadenciád sem, mert nem szenvedtek vereséget. A dekadencia a seregedre vonatkozik, de az országodat befolyásolja, így előfordulhat, hogy az országod gyengül, de ha a sereg nem szenvedett károkat, akkor a negatív bónuszod (dekadenciád) nem csökken. 13.6. Mi van, ha felmegy 70%-ra? Fölé is mehet?
Könnyen letámadnak téged és nehezen támadhatsz te másokat. 14. Harci kedv 14.1. A harci kedv hogy növelhető?
1. Zsold emeléssel. 14.2. Mekkora harci kedv növelést érek el 10% zsold-emeléssel?
5% extra zsold 1%-kal növeli a harci kedvet. 14.3. Pénz osztottam a hadseregnek és csökkent a harci kedvem, de miért!
Pénzosztással 100% felé közelít a harci kedv. E felett nem javítható ezzel a módszerrel, sőt, csökkeni is fog! 14.4. Ha nem tudom fizetni a zsoldot, akkor a katonák elmennek, vagy csak lázonganak?
Csak a harci kedv esik, ha 50%-nál jobban túltöltöd az épületeket, akkor el is mennek, de maga a túltöltöttség is egy idő után harci kedv csökkenéshez vezet. 14.5. Gyarmatosítás esetén a 2% HK növekedés tartós, vagy ideiglenes? (persze arra az időre vonatkozóan, amíg megvan a gyarmatod). Tartós, viszont több gyarmat esetén nem szorzódik az érték. Tehát ha 3 gyarmatod van, akkor is csak 2% HK növekményed lesz. 15. Rúna 15.1. Mi termeli a rúnát? Szentély: 10 rúnát termel/ kör és 1000 rúnát tárol. 15.2. Mi kell ahhoz, hogy több rúnát termeljek, mint fogyasztok?
1. építs több szentélyt 16. Manna 16.1. A mannák hol "termelődnek"? Ugyanis nekem tegnap óta 65%-on van. Miért? Mögötte -0,5% pirossal, lehet ez az oka? De akkor ezt hogyan tudom megszüntetni? Mindegyik több körös varázslatnak (állandóknak is) van egy manna igénye. Alapban 10 manna regenerálódik körönként, de ezt csökkenti a fenntartási költség. A piros -0.5% azt jelenti, hogy körönként ennyivel csökken a mannád, ugyanis túl sokat használnak a varázslataid (10,5 mannát). Kapcsold ki valamelyik fölösleges varázslatodat vagy kutass olyan tudományt, ami plusz mannaregenerálódást eredményez. 17. Hit 17.1. Honnan van a hit?
Hitet a lakosság termel, 100 lakosonként 1 hitpont*hangulat/ kör. 18. Ármány 19. Pontszám 19.1. Mitől nőnek a pontok? Területet fedezel fel/ foglalsz. Növeled a sereged/ tolvajok/ varázslók számát. 19.2. A hírnévpont beleszámít a pontszámba? Nem 20. Hírnév 20.1. Mitől nő a hírnév?
A katonai, alvilági és mágikus sikeres akcióktól. 21. Helyezés 22. Üzemelés 22.1. Miért állt le a pénztermelés, amikor minden nyersanyagom pluszban, és a pénzverők is működnek? A játék frissítése során a pénzverők a bányák előtt frissülnek, így ha épp eladtad az összes rezet/bronzot/ezüstöt/aranyat, akkor a raktárat üresen találják frissüléskor a pénzverők és nem termelnek. 23. Képzés 23.1. A játék néha azt írja ki, hogy 11,4 kör, néha pedig azt, hogy 5,5/kör. Mit jelentenek ezek?
Ha az adott egységből egy körben több, mint egyet tudsz képezni, a játék a körönként képezhető egységek számát írja ki. Ez lehet törtszám, azaz a fenti 5,5/kör azt jelenti, hogy az első körben 5, a masodikban 6 egységed kerül kiképzésre. 23.2. Nem értem, mi a továbbképzés és mi az átképzés!
Mikor korszakot lépsz, az eddigi katonai egységeid elavultá válnak. Továbbra is tudod őket használni, de újat nem tudsz képezni belőlük. Viszont át tudod őket képezni. (Mitöbb, erre szükséeged is lesz, mert nem tudsz addig korszakot váltani, amig elavult egységeid vannak.)
23.3. Miért nem tudok kőhajítót képezni, pedig mindenem van hozzá? Az elitet és gépet a normál seregekből képzi, tehát 5 normál gyalogosból egy gépet, 1 normál védőből, illetve támadóból 1 elit védőt, illetve támadót. Ha nincsen elég normál haderőd, kiírja, hogy szülőhiány 23.4. ..és ha van anyagom, pénzem és hajítódárdás szülő is?
Semmilyen toborzás illetve képzés nem indul el, ha hiányzik a legfontosabb "alapanyag": toborozható lakosok, illetve tovább képezhető egységek. Csak a munkanélküli 15-30 év közötti férfi lakosság toborozható. 23.5. ..és ha ELITet képzek?
Nem volt fegyvere a raktárban csak termelésben, és ilyenkor előbb van képzés, utána termelés. 23.6. A 4 kori elitet a 3 kori elitből átképezhetem? Igen, nincs szükséged 4. kori gyalogot képezni és abból gépet. Közvetlen átképezhetőek az egységek, elitnél szintúgy. 23.7. Korszakváltáskor átképzem az egységeimet, de milyen áron? 1/3 költségen, mint normálisan az igény lenne. 24. Építkezés 24.1. A játék néha azt írja ki, hogy 3,4 kör, néha pedig azt, hogy 1,5/kör. Mit jelentenek ezek?
Ha az adott épületből egy körben több, mint egyet tudsz építeni, a játék a körönként építhető őpületek számát írja ki. Ez lehet törtszám, azaz a fenti 1,5/kör azt jelenti, hogy az első körben 1, a masodikban 2 épület készül el. 24.2. Ha valamit építek, akkor miután elkészült kell ember a fenntartásához? A könyvtárakban a tudósok (bölcsek) dolgoznak. Tehát igen, kell. 24.3. Körönként csak 1 raktárt ismer fel frissülésenként, hiába építek többet? Körönként egyet épít a következő körben lesz a második. Maximum akkor épít gyorsabban, ha sok az építési teleped. 25. Kutatás 25.1. Miért nő a találmányok tudáspont (TP) igénye? A TP igény pontszám arányos. Ha a kutatás közben felfedezel, vagy csak egyszerűen képeztél, ez növeli a TP igényeket. 25.2. A kutatás kivárhatatlanul lassú. Hogyan gyorsíthatnám a kutatást?
A kutatás kialakításánál nem volt cél, hogy egy ország könnyen kikutassa az összes talalmányt. (Akkor semmi értelme nem lenne.) Így viszont döntened kell, hogy melyiket tartod a legfontosabbnak. 25.3. Azt írja ki a bónusznál, hogy pl. mágikus támadóero bónusz -10 % vagy 20 %. Hogy kell ezt értelmezni? Minden esetben a bónuszt a 100 %-hoz kell hozzáadni (fenti példáinkban ez 90 %-ot és 120 %-ot ad), s ezt kell a megfelelő helyen behelyettesíteni a képletbe. 25.4. Felfedeztem két találmányt, amely egyenként 10 %-ot ad egyazon bónuszhoz. Miért ír ki mégis 21 %-ot? A találmányok mindig a meglevő bónuszértéket növeli, így az egyes értékeket nem összeadni, hanem szorozni kell! 25.5. Mit jelent a tudományok mellett az a szám? Gyorsabban kutatok, ha 10 helyett 99-et irok?
Ha egyszerre csak 1 tudományt kutatsz, akkor mindegy, hogy mennyin áll a súlyozás. Ilyenkor a működő könyvtáraid által termelt tudáspont +- bónusz/málusz számítanak. 25.6. A tudáspontot hogyan lehet tárolni?
Sehogy. Fel kell használni. 25.7. Egy találmány mennyi tudáspontot fogyaszt?
Minden tudománynak más költsége van. Alapvetően a kikutatásukhoz szükséges TP-től függ a későbbi fenntartási költségük. 25.8. Mitől függ, hány TP-be kerül kikutatni a tudikat? A közvetlen erőbónuszt adó tudik (és más nagyon fontos) TP igénye = pontértéked fele. 25.9. Azt írja a help, hogy a találmányok megtartásához is kellenek a bölcsek. Mégsem látom, hogy tudáspont fordulna a fenntartásukra. Olyan alacsony a fenntartásra fordított TP, hogy 0-át ír ki. Mihelyt több tudományod lesz, vagy nagyobb pontszámod, már látni fogod. 25.10. Van-e értelme valamilyen meglévő kikutatott dolgot törölni? Néhány tudomány csak egy következő tudomány kikutatását adja lehetőségként. Ha ezt a következő tudományt is kikutattad, akkor törölhető az előző, hiszen csak feleslegesen fogyaszt TP-t a fenntartása. 25.11. Egy kutatásom 100%-on van. Hogy lehet?
1. Felfelé kerekített és valójában csak 99.xx% 25.12. Miért van az hogy egyik frissülésnél a kutatás 99%, a másiknál meg 97% ? Növekszik a pontszámod, ezért több tudáspont kell a kikutatásához is. 26. Termelés 26.1. Elfogyott a pénzem. Mit tehetek?
Nagyon sok minden viszi a pénzt. Ezek közül a zsold állandó kiadás, míg a képzés, építés mértékét te szabod meg. 26.2. Ha nincs étel, mi történik?
Mint egy jó katonaállamban, először a vérből és fizetésből élők kapják meg a jussukat, tehát a katonák. Ha marad étel, a polgári lakosság is kiszolgálásra kerül. 26.3. Meg tudom valahol nézni, hogy mennyi lesz a kiadás a következő frissitéskor?
Nem. mivel a tényleges kiadás teljesen "kiszámíthatatlan". 26.4. Van 175 tanyám, kikutattam az olajfát, és mégse termelek olajat! Ez hogy lehet? A termelés oldalon tudod beállítani a termelési arányokat. 27. Háború 27.1. Az országom és a támadó/megtámadott ország nem egyszerre frissül. Melyik a mérvadó az akció lezajlásakor? Minden katonai akció esetén a támadó frissítése a mérvadó! 27.2. A pihenő seregek is védekeznek? Igen 27.3. Mennyi extra zsoldot fogyasztanak a csatázó egységeim?
Háborúzó, kint lévő seregek 120%-os zsoldot kapnak. 27.4. Mire jó a hadüzenet?
Tudatod az ellennel, hogy rá vagy kihegyezve. 27.5. Pontosan hány hadüzenetem lehet egyszerre és hány gyarmatom lehet maximum?
Max 5 hadüzenet. Egyszerre maximum 4 sereged lehet kint. Ide tartozik a védősereg és a támadók kiküldése is. 27.6. Ha egy országot akarok sokszor támadni, hányszor tehetem meg záros határidőn belül, hogy ne kapjak máluszt rá? És ha kapok, hány %? Támadásnál 24 órán belül ugyanaz az ország ellen +15% védelmet jelent a támadott országnak. 27.7. Ha megtámadok egy országot minden egységemet vigyem vagy csak a támadókat?
A védővel és a gyalogosokkal is ugyanúgy tudsz támadni, 27.8. Mennyi időn belül kell a fosztogatás zsákmányát a raktárba rakni? Amíg nem teszed a raktárba, addig nem veszik el, viszont ha kilépsz, és újra be kell lépned, abban a pillanatban automatikusan az ideiglenes raktárból bekerül a készletek közé és a felesleg (többlet) frissüléskor elveszik. 27.9. Ha túltöltöm a barakkokat, akkor ezzel helyzetelőnyt szerzek?
Lehet, de akinek nincs férőhelye az nem védekezik, ha megtámadnak. 27.10. Ha gyarmatosítok egy országot és átkerülök másik szigetre, akkor a tolvaj akciókhoz (új szabályok szerint) kell dimenzió kapu, vagy sem? Tehát az ott maradt 6% sereg ellen hajtják végre az akciót vagy az országom ellen? Kell nekik dimenzió kapu, igen. 27.11. Gyarmatosítok valakit, majd kort váltok. Ekkor lehetséges, hogy két napig nem tud lerázni magáról? Korváltáskor nem lehet távol a sereged. 27.12. Visszaút van sikeres gyarmatosítást követőn? Igen
27.13. Mi van akkor, ha megfelezem a seregem és egyszerre indítom el őket gyarmatosítani 2 külön ország felé? Mondjuk az 1. sereg 1 körrel érkezik hamarabb, és sikerül a gyarmatosítás. Mivel az úton van, így nem tud levonódni belőle, tehát az otthon maradottakból ill. ha az sincs, akkor a 1. támadó seregből fog a teljes 6% ott maradni! 27.14. Védelem, SZABI alatt hogyan támadhatott meg valaki?
Minden esetben, amikor a támadó sereg indulásakor nem állt fenn a védelem, vagy SZABI állapota az országodban a seregek beérkeznek hozzád, csinálj bármit. 27.15. Országunkhoz a dicsőséges támadásokat látva a következő területek csatlakoztak:... Mikor van ez?. Ha 10%-kal nagyobb országot igázol le és a lázításból elszakadt földalapban is van szabad terület.
27.16. Arra szeretnék pontos információt kérni, hogy van egy olyan szabály, ha egy nap valakit már kétszer megtámadtam, akkor a harmadikra védelmet kap.
1. 24 órás periódus 27.17. Lehet-e olyan orit támadni akinek nincs tengerpartja, mert a logika szerint....... ....de ezért játék. Nem egésszen kompatibilis a logikával:) 27.18. Ha támadásra készülődik a sereg, az mit jelent? Nem védekeznek addig, vagy mi?
Egy támadás így zajlana le ellened időrendben:
27.19. Szövivel bepusztítunk 4-en egy orit...akkor
Óránként 1 ütésponttal csökken a célpont ütéspontja, ezt minden támadas 1-el növeli, tehát ha 4-en megütitek egyszerre, akkor 4 óra amíg ennek a hatása teljesen elmúlik. 28. Mágia 28.1. Csináltam egy kristálygömb varázslatot, de elléptem az oldalról. Meg tudom mégis nézni? Igen. Két helyen is. 24 órán át megtalálod egyrészt a saját krónikádban, másrészt a birodalmad krónikájában. (Ez utóbbiban a szövetségeseid által készített gömböket is megtalálod!) 28.2. 5,6%-ot sebeztek be 1 db sikeres honvággyal. A súgó szerint, ennek 3-4% lehet az értéke (maximum 2 sikeres támadás/nap).
100% - 94,4% = 5.6% 28.3. A mágiában a legtöbb vari valószínűsége 0%, miért van ez? Kevés a mágusod a területedhez képest. Képezz, vegyél.
28.4. A célpont:___________
Az ország számát kell ide írni. 28.5. Meg lehet tudni valahogy, hogy ki küldött rám sáskajárást? A mágia menüben látszik és az is, hogy meddig tart. 28.6. Hogyan tudok a sáskajárás ellen védekezni?
1. Tedd fel a növekedés varázslatot, ez épp +25% mezőgazdasági termelést ad. Ellensúlyozza a sáskajárás hatását. 28.7. Ha sámánokkal kivarázslom az összes védelmi varázslatot majd 1 kivételével (aki fenntartja őket) eladom mindet, és pappal ugyanez, és majd csak 1 mágikusra gyúrok stratégia működik? Varázslatokat addig tudod fenntartani, amíg az AP/DP arány 0. 6 felett van. Ha ez alá esik, akkor egyre csökken az esély, hogy fenn tudod tartani. A csökkenés mértéke 5%/0,01, tehát 0,4-nél már 100%, hogy összeomlik és ez esetben már magától nem is kapcsol vissza! Ez nem megvalósítható. 28.8. A pap is fenn tudja tartani a sámán varázslatát? Nem 28.9. Összeomlott/ kikapcsolt a varázslatom! Miért?
Összeomlik: AP/DP arány 0,6 alá esik.
28.10. Az ország mágikus védelem alatt áll. Békesség, biztonság vari van fenn rajtuk. 29. Varázslatok működése 29.1. A távolbalátás varázslat látja a birodalmi tagok felé közeledő ellenséget is, vagy csak a saját országot támadókat? Csak a feléd tartókat. 29.2. Tükörvarázs : A rád irányuló azonnali ártó varázslatok 50%-os eséllyel visszapattannak a támadóra. - A kérdés : csak a druida varázslatok ? Nem csak. Minden varázslatra érvényes ez. 29.3. Bátorság varázslat pontos működése? A bátorság 0-10% védőerő, illetve támadóerő csak nagyobb (pontszámban feletted álló ) országgal szembe. Amennyivel nagyobb az ellen országa (pontszámban) annyi %-ot kapsz a bátorságra maximum 10%-ig. 29.4. Szent termelés: mennyi gabonat kapok, ha 100%-ot dobott a gép (enc: Termést varázsolnak: 10%-100% raktár-kapacitásnyit)
1 raktár 100% kapacitását kapod. 29.5. Vérszomj: meddig marad fenn a varázslat?
A vérszomj varázslat kicsit különbözik a többi állandó varázslattól, mert automatikusan lekerül, ha már nincs úton lévő (legfeljebb hazafelé tartó) vagy csatázó sereged a frissités végén. 29.6. Lelőhely találás: pontos működése, siker esélye?
Ha 99% eséllyel varázsolod a varit, akkor 30% eséllyel találsz is lelőhelyet. Ami fontos, hogy legyen legalább 1 szabad hektár, ahova létrehozhatja a lelőhelyet, különben soha az életben nem kreál semmit sem neked. 29.7. Lelőhely megsemmisítés: pontos működése, siker esélye? Ha 99% eséllyel varázsolod, akkor 70% eséllyel megsemmisti a kért lelőhelyet. 29.8. Bányavédelem: Ha nincs felépítve a bányám csak lelőhelyként van meg, akkor arra vonatkozik rá? Nem 29.9. Fantom sereg: milyen torzításii értékkel dolgozik? +/- 10%-ban torzít. Minden gömbözéskor újra számol a random generátor és más értéket ad ki. 29.10. Honvágy: mit tud?
Ha gyarmatosított valaki ezzel az akcióval védekezhetsz. Ha a te oldaladon 70% sebzettséget ér el a gyarmatosító sereg, hazaindulnak. (ez a gyarmatosító oldalán 0%ként jelenik meg). 29.11. Térkapu: korlátlan időre lehet nyitni?
Amíg nyitva van látja az ellenfél a mágia -> ártó varázslatok menüben. 29.12. Sáskajárás : hány körre küldhetem az ellenre?
A sáskajárásnál a körök számától csökken a sikernek esélye. 30. Alvilág 30.1. Ha felmérem a szövetségét valakinek és már másodjára ugyanazt az országot jelzi ki csak, akkor nincs is neki több szövetségese, vagy csak tovább kell próbálkozni? Szövetséges felmérésénél az összes tagot kiírja. 30.2. Alvilágnál, ha nem tanulom az új egységeket, csak egyre gyúrok így a többi ellen nem is kell védekeznem ez jó stratégia? Ha nem képzel az új egységekből, sebezhető leszel. De mivel mindenki valamiből sebezhető, így a néped/stratégiád függvényében el kell döntened, hogy milyen típusú egységekről mondasz le. 30.3. Különböző alvilági kasztok védenek keresztbe? Minden kaszt csak saját maga ellen véd. 30.4. Kémakcióm volt, de nem látom az eredményét? Hova tűnt? Az pedig, hogy volt eredménye 100%. Alvilág menüben megjelenik az ország száma. Arra kell klikkelni és ott megnézheted az akció végeredményét. 30.5. Találmánykoppintásnál csak a saját korom találmányait tudom ellopni, vagy pedig előző korosoktól is tudok olyat, ami nekem még nincs meg? Csak saját korszakodba tartozó tudományt koppinthatsz. Kivételt képeznek az államforma tudik. Azokat nem lehet koppintani. 30.6. Ha az ármány szintje valakinek lejjebb van, mint 100 akkor is 100 % védekezik?
Igen. A DP-t meghatározza: 30.7. Limitálva vannak az alvilági akciók? "Ez az ország ellen túl sok ilyen akciót hajtottál végre az elmúlt 24 órában" A gyilkos akciók limitálva vannak! Mindegyikből maximum 3/ nap 1 országra ! 30.8. Mi van akkor, ha egy 3. koros egy 2. koros ellen kémakciózik? Egyik kasztot sem tudod olyan korszakbéli ország ellen alkalmazni, akinek még nem volt lehetősége ilyet képezni. 30.9. Találmány koppintás: 4. koros tud-e 3. korostól koppintani? Csak azonos korszakbeli találmányt lehet koppintani. Se alacsonyabb, se magasabb kori tudit nem lehet elhozni. 31. Statisztika 32. Készletek 33. Bónuszok 33.1. Nem értem a bónuszok oldalon a soronkénti szorzásokat, nekem sehogy sem jönnek ki azok az eredmények, ami az összesen oszlopban vannak.
1. oszloponként egyesével szorzódnak össze. 34. Demográfia 34.1. A születés szabályozás mire jó? (fogamzásgátlás tudomány)
Ha a születendő gyerekek száma alacsony, akkor növeled a munkaképes lakosság arányát, illetve a bölcsek számát, ellenben egy alvilági lakos rablás érzékenyen érinthet. Vica-versa ellenkező esetben. 35. Pontlisták 35.1. A pontlistán VED vagyok, ez mit jelent? Védettséget élvez az országod 48 óráig korváltás után, ezt jelzi a VED mozaikszó. 35.2. A pontlistán lekért országok között néhányat nem látni, ellenben azok fent vannak a TOP listákon. Miért? Néhány ország azért látható a TOP-listán, ellenben nem a pontlistán, mert 11.05-i újítás alapján (Hírek fórum) a tartósan szabadságon lévő országok nem látszanak a pontlistán. (tehát láthatsz néhány SZABI-s országot, de nem mindet) 35.3. Ha egy ország előtt a TILT jelzés van, az miben befolyásolja az adott ország működését?
Adott körig nem léphet be, viszont támadható. Az, hogy hány körig kapott tiltást az adminok döntésén alapszik. 36. TOP-listák 37. Események 38. Krónika 39. Üzenetek 40. Fórumok 41. Piac 41.1. Eladtam egy rakás árut, de csak a pénz egy része érkezett meg. Miért? Országodnak van egy korlátja, mennyi pénzt birtokolhat. Ez területarányos (az aktuális értékét a Készletek menüben, a kapacitás alatt láthatod). Későbbi korokban ezt a limitet növelheted bankokkal. 41.2. Mi az, hogy a piac zárva lépjél be újra?
Alapból napi 1 piac belépőd van, mely 20 percig jogosít fel a bentlétre. 41.3. Több mint 1 piaci belépőt akarok, mi kell ehhez? 1% beépített területnyi piac ad plusz egy belépőt de, csak ha mindegyik működik is! 41.4. A felrakott áruk meddig maradnak a piacon? Ha nem adják el 30 kör, azután 10 % piaci adó levonásával hazaviszik neked. 42. Felfedezés 42.1. Mitől függ, hogy éppen hány területet tudok felfedezni? Területed 15%-a maximum, vagy amennyire elég katonád, pénzed és terményed van.
42.2. Ma elküldök felfedezni 20 hekit, de holnap nem jövök be. Most kiírja hogy szülőhiány, de holnap bekapcsol az építkezés. 42.3. Felfedezéskor már 3 rézterületre találtam, még nem tudom felépíteni, de a terület elveszik de miért? Vagy felraktározódik és később felépíthetem?
Rézterületre akkor építhetsz majd, ha kikutattad a rézbányászat tudományt. Addig nem is látod az építkezésnél. 42.4. Felfedeztem 2 hektárt, de nem az én területem. Miért? A felfedezés 24 kör alatt nyújt eredményt. 42.5. A felfedezést vissza lehet vonni? Nem 42.6. Felfedezésnél az indítás pillanatában dől el, hány bányád jön be, vagy amikor lejárt a 12-24-36 környi felfedezési idő? A végén számolja a rendszer. 43. Adó 43.1. Hogyan lehet megtudni mennyi adót fizet a lakosság / fő, és hogy ez hány %-kal módosítja a hangulat.
A fizetett adó szintje alapban (20% adó mellett) 1.7 dénár/ munkás/ kör. |
Faqman was written by Iluvatar. FAQ is maintained by Kheopsz. |