5. KORSZAK
A korszakváltás feltételei: 94000 pontszám, 840 kör játékidő a 4. korban, Vasbányászat találmány
A korai vaskorszakban az alábbi anyagok, épületek, egységek, akciók jelennek meg. Valamint minden előző korszakban megismert anyag, épület, stb továbbra is használható.
TERMELÉS
Anyagok
Anyag Magyarázat Hol termel Szükséges találmány Kell hozzá
Termény Tanya Harci állat nevelés  
Márvány Alapanyag Márványbánya Márványbányászat  
Vasfegyver Fegyver Kovács Vasöntés Vas, szén
Vaspajzs Fegyver Kovács Vasöntés Vas, szén
Oldal tetejére
ÉPÜLETEK
Épület Szükséges
találmány
Szülő Magyarázat/ Bónusz Építőpont szükséglet Építés költsége Építőanyag szükséglet
Márványbánya Márványbányászat Márványlelőhely 10 Márványt termel/kör 150 3000 50 Agyag
50 Fa
50 Kő
Templom Templom Szentély 60 Mágikus egységnek szállás 250 5000 50 Fa
50 Kő
150 Márvány
Kórház Kórház Üres Csökkenti a lakosság halálozását, -5%/1% kórház, max. -25% 350 7000 100 Agyag
50 Fa
200 Kő
Erődítés Erődítés Üres Növeli a támadó seregek veszteségeit, 10%/1%, max. 50% 250 5000 250 Kő
Oldal tetejére
EGYSÉGEK
Katonai egységek
Egység (Típus)

Harci érték

Sebes-
ség
KP-igény Képzés-
ár
Anyag-
szükséglet
Zsold
Rövidkardforgató 10 7 25 1250 2 Rézfegyver
1 Rézpajzs
0,75 Dénár
0,35 Gabona
Hajítóbárdos 10 6 20 1000 1 Bronzfegyver
1 Bronzpajzs
0,75 Dénár
0,35 Gabona
Felderítőlovas 10 9 30 1500 3 Bronzfegyver
1 Bronzpajzs
1 Ló
0,75 Dénár
0,35 Gabona
Elit hajítóbárdos 15 5 60 2000 1 Vasfegyver
2 Vaspajzs
1,4 Dénár
0,02 Ezüst
0,02 Arany
0,4 Gabona
0,15 Hús
Elit felderítőlovas 15 8 75 3000 4 Vasfegyver
1 Vaspajzs
1 Ló
1,4 Dénár
0,02 Ezüst
0,02 Arany
0,4 Gabona
0,15 Hús
Katapult 45 3 210 10500 5 rövidkardforgató
50 Fa
25 Vas
25 Ón
5.5 Dénár
1,7 Gabona
1,7 Olaj
0,08 Ón
0,04 Vas
Mágikus egységek
Egység (kaszt) KP-igény Képzésár Zsold
- - - -
Alvilági egységek
Egység (kaszt) KP-igény Képzésár Zsold
Orvgyilkos 20 1000 0,5 Dénár
0,1 Gabona
0,1 Bor
0,1 Hús
Oldal tetejére
AKCIÓK
Katonai akciók
Akció neve Szükséges találmány Magyarázat
Felperzselt föld
Felperzselt föld

Olyan, mint a rombolás, de két körben zajlik, 6% és 4% eredménnyel

Mágikus akciók
Név Találmány Rúna-
szüks.
Hitpont-
szüks.
Mana-
szüks.
F T N Magyarázat
Papok  
Áldás Áldás 5 2 2 P M 2 Magadnak +1-3 hangulat. Limit: 8/24 óra

Átok

Átok 10 3 5 P A - Célpontnak -1-3 hangulat. Limit: 8/24 óra
Druidák  
Láthatatlanság Láthatatlanság 5 - 2 A M 2 A támadó sereged 50%-os eséllyel nem látszik, ha a célpontod távolba néz.
Alvilági akciók
Név Találmány Ármány-
szüks.
Magyarázat
Orvgyilkosok  
Katonakábítás
Kábítás 10 A célpont katonai egységei 2-4%-át megsebesíti. Limit: 6/24 óra
Elit Katonakábítás
Kábítás 10 A célpont elit katonai egységei 2-4%-át megsebesíti. Limit: 6/24 óra
Varazslókábítás
Kábítás 10 A célpont mágikus egységei 2-4%-át megsebesíti. Limit: 6/24 óra
Oldal tetejére