4. KORSZAK
A korszakváltás feltételei: 49500 pontszám, 720 kör játékidő a 3. korban, Bronzöntés találmány
A bronzkorban az alábbi anyagok, épületek, egységek, akciók jelennek meg. Valamint minden előző korszakban megismert anyag, épület, stb továbbra is használható.
TERMELÉS
Anyagok
Anyag Magyarázat Hol termel Szükséges találmány Kell hozzá
Hús * Termény Tanya Házi állattartás  
Hal Termény Halászfalu Halászat  
Arany

Ékszer

Aranybánya Aranybányászat Hal
Szén * Alapanyag Szénbánya Szénbányászat Hal
Vas * Fém Vasbánya Vasbányászat Hal
* nem használható még ebben a korban
Pénzverés
Tipus Szükséges találmány Felhasználás/kör Termelés/kör
Aranypénz Aranymüvelés 2 fa, 4 arany 2000 Dénár
Hajók
Tipus Kapacitás Sebesség Építési idő Anyagszükséglet

Háromsorevezős

75 6 30 kör (1 hajógyár esetén) 15.000 dénár
300 fa
150 réz
150 ón
Oldal tetejére
ÉPÜLETEK
Épület Szükséges
találmány
Szülő Magyarázat/ Bónusz Építőpont szükséglet Építés költsége Építőanyag szükséglet
Aranybánya Aranybányászat Arany-lelőhely 10 aranyat termel/kör
4 halat fogyaszt/kör
150 3000 50 Agyag
50 Fa
50 Kő
Vasbánya Vasbányászat Vaslelőhely 10 vasat termel/kör
4 halat fogyaszt/kör
150 3000 50 Agyag
50 Fa
50 Kő
Szénbánya Szénbányászat Szénlelőhely 10 szenet termel/kör
4 halat fogyaszt/kör
150 3000 50 Agyag
50 Fa
50 Kő
Villa Villa Ház 60 lakosnak szállás 250 5000 50 Agyag
50 Fa
150 Kő
Halászfalu Halászat Tengerpart 30 lakosnak szállás + 15 halat termel/kör
12 munkást foglalkoztat
150 3000 50 Fa
100 Kő
Árok Árok Üres Lassítja a támadó seregeket, 5%/1% árok, max. 25% 250 5000 250 Agyag
Világítótorony Világítótorony Tengerpart Növeli a hajók sebességét, 20%/1% világítótorony, max. 100%. 250 5000 250 Kő
Tőzsde Tőzsde Üres Növeli az adóbevételt, 10%/1% tőzsde, max. 50% 500 10000 50 Agyag
50 Fa
400 Kő
Oldal tetejére
EGYSÉGEK
Katonai egységek
Egység (Típus)

Harci érték

Sebes-
ség
KP-igény Képzés-
ár
Anyag-
szükséglet
Zsold
Vívótőrös

8

7 20 1000

2 rézfegyver
1 rézpajzs

0,6 dénár
0,3 gabona

Dobóbaltás 8 6 16 800

1 bronzfegyver
1 bronzpajzs

0,6 dénár
0,3 gabona

Halhatatlan 8 9 24 1200 3 bronzfegyver
1 bronzpajzs
0,6 dénár
0,3 gabona
Elit Dobóbaltás 12 5 48 1600 1 bronzfegyver
2 bronzpajzs
1,2 dénár
0,02 ezüst
0,01 arany
0,5 gabona
Elit Halhatatlan 12 8 60 2400 4 bronzfegyver
1 bronzpajzs
1,2 dénár
0,02 ezüst
0,01 arany
0,5 gabona
Dárdavető 40 3 180 9000 5 vívótőrös
50 fa
50 réz
5 dénár
1,55 gabona
1,55 olaj
0,11 ón
Mágikus egységek
Egység (kaszt) KP-igény Képzésár Zsold
Druida

20

1000

0,5 Dénár
0,3 Gabona

Alvilági egységek
Egység (kaszt) KP-igény Képzésár Zsold
- - - -
Oldal tetejére
AKCIÓK
Katonai akciók
Akció neve Szükséges találmány Magyarázat
Alvilág felszámolás Alvilág felszámolás Siker esetén a célpont alvilági egységeinek egy része meghal. (alapban) 2-4%. Hazaút van.
Mágikus akciók
Név Találmány Rúna-
szüks.
Hitpont-
szüks.
Mana-
szüks.
F T N Magyarázat
Druidák  
Szent kovácsolás   6 4 4 P M 2 Fegyvereket varázsolnak: 10%-100% egy normál raktár-kapacitásnyit
Szent termés   6 4 4 P M 2 Termést varázsolnak: 10%-100% egy normál raktár-kapacitásnyit
Szent termelés   6 4 4 P M 2 Anyagot varázsolnak: 10%-100% egy normál raktár-kapacitásnyit
Mennyei védők   7 8 8 P M 3 Védőket varázsol (1-5/500 druida)
Mennyei támadók   7 8 8 P M 3 Támadókat varázsol (1-5/500 druida)
Mennyei elitvédők   9 16 16 P M 3 Elit védoket varázsol (1-5/500 druida)
Mennyei elittámadók   9 16 16 P M 3 Elit támadókat varázsol (1-5/500 druida)
Varázslatok felmérése   5 0 2 P I 1 Felméri a célpontra ható aktív varázslatokat. Könnyített varázslat.
Bolondok aranya   9 2 15 A A 2 A célpont dénárjának 2-6%-át értéktelen ólommá varázsolja
Fémporlasztás   9 2 10 A A 2 A célpont fegyvereinek 3-8%-át tönktreteszi.
Rúnaégetés Rúnaégetés 1 2 8 P A 2 Megsemmisül a célpont rúnáinak 6-12%-a de közben te is elveszted ennek a mennyiségnek a 30%-at. Limit: 5/24 óra.
Határzár Határzár 5 0 2 A M 2 Országodról kevesebb információ szivárog ki így 30% valószínűséggel a pontszámod nem frissül a pontlistában
Fantomsereg Fantomsereg 5 0 3 A M 3 Országod főoldala torzítva jelenik meg azok számára akik információhoz akanak jutni rólad a kristálygömb varázslat segítségével. +-20% torzítás minden egységre.
Tükörvarázs Mentális pajzs 5 0 3 A M 3 A rád irányuló azonnali ártó varázslatok 50%-os eséllyel visszapattannak a támadóra. A több körig tartó varázslatok ellen nem véd.
Aranybánya védelem   1 0 0.5 A M 1 Meggátolja hogy az ellenség elfoglalhassa az aranybányáidat.
Szénbánya védelem   1 0 0.5 A M 1 Meggátolja hogy az ellenség elfoglalhassa a szénbányáidat.
Vasbánya védelem   1 0 0.5 A M 1 Meggátolja hogy az ellenség elfoglalhassa a vasbányáidat.
Márványbánya védelem   1 0 0.5 A M 1 Meggátolja hogy az ellenség elfoglalhassa a márványbányáidat.
Alvilági akciók
Név Találmány Ármány-
szüks.
Magyarázat
Kémek  
Építőanyagcsempészés
Csempészés 30 3-6 körig lefölözi a célpont építőanyag-termelése 15-30%-át.
Fegyvercsempészés
Csempészés 30 3-6 körig lefölözi a célpont fegyvertermelése 15-30%-át.
Ékszercsempészés
Csempészés 30 3-6 körig lefölözi a célpont gyémánt-, ezüst-és aranytermelése 15-30%-át.
Fémcsempészés
Csempészés 30 3-6 körig lefölözi a célpont fémtermelése 15-30%-át.
Oldal tetejére